Ordonanţa privind plata defalcată a TVA urmează să fie modificată în Parlament
Potrivit site-ului InCont.ro, primul ministru Mihai Tudose a anunţat că ordonanţa privind introducerea plăţii defalcate a TVA va fi modificată în Parlament, astfel încât aceasta să fie obligatorie doar pentru firmele aflate în insolvenţă sau faliment, precum şi pentru cele care au înregistrat mai mult de două întârzieri la plata TVA.
”Aceasta nu va mai fi obligatorie pentru toată lumea, ci numai în cazul firmelor care intră în insolvenţă, în faliment sau firmele cu istoric fiscal nu foarte coerent, respectiv cu două–trei–patru întârzieri la plata TVA. De asemenea, va fi şi un sistem de premiere, încercăm să-l fixăm şi va fi anunţat în momentul depunerii amendamentelor”, a mai precizat Tudose, citat de News.ro.
De asemenea, premierul a mai spus că amendamentele la legea de aprobare a ordonanţei privind TVA vor fi depuse la Senat, unde se află în prezent în dezbatere actul normativ.
Peste o sută de mii de nereguli constatate de Curtea de Conturi
„Curtea de Conturi a constatat 132.746 de nereguli la bugetele locale în perioada ianuarie 2009 – iunie 2017, iar valoarea abaterilor financiar-contabile constatate însumează peste 87,2 miliarde de lei”, se arată într-un raport al instituției, citat de Agerpres.
Cele mai multe nereguli – peste 97.000 – au fost constatate la bugetele comunelor, iar în ceea ce privește bugetul de stat, abaterile financiar-contabile constatate depășesc 143,2 miliarde de lei, fiind identificate 28.337 de cazuri.
„În total, în perioada 2009-2017, Curtea de Conturi a identificat 186.134 cazuri de abateri de la legalitate, în valoare de peste 331,3 miliarde de lei, din care peste 301 miliarde de lei sunt abateri financiar-contabile. De asemenea, circa 11,9 milioane de lei reprezintă plăți nelegale și 18 milioane de lei – venituri suplimentare”, mai menţionează Agerpres.
Piaţa autoturismelor electrice creşte şi în România
Economica.net, care citează un studiu Deloite, scrie că în România anului 2030, dintre cele 6,3 milioane de autoturisme care vor circula în ţară, 4,33 milioane vor fi cele cu motor termic, clasice, iar restul vor fi motoare cu propulsie alternativă, hibride sau electrice, potrivit unui studiu realizat de Deloitte România.
„Automobilul electric este automobilul viitorului. Această transformare tehnologică se produce. Este important ca România să fie pregătită să fructifice cât mai multe din oportunitățile care vor fi. Va fi o revoluţie”, a spus Răzvan Nicolescu, de la Energy & Resources Leader Deloitte România. Acesta a mai precizat că „această evoluţie a parcului auto va fi însoţită, evident, şi de una a infrastructurii necesare pentru alimentare. Dacă în 2030 vor exista 370.000 de puncte de încărcare a bateriilor maşinilor electrice, în 2050 numărul «prizelor» pentru maşini va ajunge la 4,5 milioane”.