V. Stoica

Deocamdată, semnarea unui acord-cadru pentru contractarea serviciilor de deszăpezire a autostrăzii A3 pe tronsonul București-Ploiești cu valabilitate până în iarna anului 2020 a rămas, în coadă de pește, deși procedura de achiziție a fost lansată în luna octombrie a anului 2016!
Doar două autostrăzi sunt fără contracte semnate și în acest an – una dintre acestea fiind București-Ploiești, iar cealaltă București-Pitești. Același lucru s-a petrecut și în cursul iernii 2016-2017 când, în cadrul unei proceduri în regim de urgență, pentru tronsonul București-Ploiești al autostrăzii A3 a fost semnat un contract provizoriu cu firma care s-a ocupat câțiva ani la rând de deszăpezirea acestui sector, respectiv cu Rebelis Construcții.
Cu toate că, din octombrie 2016 și până în prezent, în mod normal ar fi fost destul timp pentru parafarea acordului-cadru pe trei ani și a primului contract subsecvent care decurge din acesta aferent anului în curs, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a rămas din nou în pom în această privință, în special din cauza contestațiilor.
Astfel că, deși, conform CNAIR, în această perioadă se desfăşoară activitatea de definitivare şi semnare a contractelor subsecvente (parte componentă a acordurilor-cadru), A1 București-Pitești și A3 București-Ploiești rămân la mila vremii, deocamdată, iar reprezentanții CNAIR au mare noroc cu temperaturile deosebit de ridicate.
Ieri, CNAIR a dat publicității informații referitoare la contractele de deszăpezire, din care reiese că, “la această dată, din cele 57 de acorduri-cadru au fost definitivate şi semnate 55. Ultimele două Acorduri-cadru, pentru Autostrada A1(Bucureşti-Piteşti) şi A3 (Bucureşti-Ploieşti), sunt în proces de achiziţie, fiind contestate la Curtea de Apel Bucureşti. Până la semnarea lor, activitatea de deszăpezire pe cele două autostrăzi va fi asigurată de către DRDP Bucureşti prin redistribuirea de utilaje de la alte secţii”.
Conform reglementărilor în vigoare, începând de astăzi, bazele din zonele de munte ale CNAIR trebuie să fie asigurate cu utilajele necesare activităţii de deszăpezire, urmând ca până la 1 noiembrie să fie asigurate utilajele necesare şi în restul bazelor, în funcţie de evoluţia vremii.
Așa cum arăta, marți, șeful Secției Drumuri Naționale Ploiești, inginerul Ionel Ciobanu, pe raza județului Prahova sunt șapte baze de deszăpezire, dintre care trei sunt în zona montană, adică la Cheia, Valea Popii și la Sinaia, ceea ce înseamnă că acestea ar trebui să fie gata oricând de intervenție de astăzi și până la finalul sezonului rece 2017-2018.
De asemenea, Ionel Ciobanu a mai precizat că 16.950 de metri liniari de panouri parazăpezi vor fi montate până pe data de 1 Decembrie 2017, în funcție însă de eliberarea terenurilor agricole de culturile de toamnă sau de efectuarea lucrărilor agricole specifice acestei perioade.