În Monitorul Oficial din data de 10 octombrie 2017, a fost publicat OpANAF nr. 2899/2017 pentru aprobarea Procedurii de modificare din oficiu a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare. Documentul aduce o îmbunătăţire a legislaţiei privind anularea înregistrării în scopuri de TVA, respectiv abrogă procedura de anulare a codului de TVA pentru societăţile aflate în inactivitate, înregistrată la Registrul Comerţului, potrivit consultantului fiscal Adrian Benta, citat de Hotnews.ro
Anularea înregistrării în scopuri de TVA pentru societăţile ce nu au depus deconturi de TVA într-o perioadă de 6 luni consecutive pentru persoanele impozabile ce au perioada fiscală luna, sau două trimestre consecutive pentru societăţile ce au perioada fiscală trimestrul, se completează şi se detaliază pentru cazul în care aceste societăţi aplică sistemul de TVA la încasare. În acest sens, la anularea înregistrării în scopuri de TVA, se va face şi radierea societăţii din Registrul persoanelor ce aplică sistemul de TVA la încasare.
Se păstrează procedura anularii înregistrării în scopuri de TVA pentru celelalte cazuri prevăzute de Codul Fiscal, cum sunt:
– declararea inactivităţii fiscale a societăţii;
– administratorii sau după caz asociaţii sau persoana juridică înregistrează în cazierul fiscal contravenţii sau infracţiuni prevăzute de legislaţia economică, ca motive de anulare a codului de TVA;
– timp de 6 luni de zile în deconturile de TVA depuse nu s-au înregistrat tranzacţii în sfera TVA;
– societatea înregistrează risc fiscal.