Petre Apostol
Ciclistul clubului CS Petrolul Ploieşti, Valentin Vasiloiu, campion naţional pe şosea la juniori, atât la contratimp individual, cât şi la fond, a fost prezent cu echipa României la o competiţie organizată în Cehia şi Slovacia: Ročník Medzinárodných dní cyklistiky.
Concursul a programat cea de-a 54-a ediţie, organizându-se patru etape, între oraşele Dubnica (Slovacia) şi Otrokovice (Cehia). Pentru elevul antrenorului
Constantin Ciocan a reprezentat prima participare cu echipa naţională în afara graniţelor ţării, după ce a debutat la selecţionata României cu succes, în cadrul Campionatului Balcanic, desfăşurat la Deva, cucerind medalia de bronz la contratimp individual.
Alături de Valentin Vasiloiu, echipa României a mai fost prezentă cu încă doi juniori, Emanuel Stan (CS Otopeni) și Ciprian Jitaru (CS Torpedo Zărnești), precum şi cu trei cadeţi – Adi Narcis Marcu (CS Torpedo Zărnești), Mihai Grigore (CS Otopeni) și Gabriel Silaghi (CS Mureșul Târgu Mureș), antrenorul reprezentativei tricolore fiind Răzvan Lupaş.
Competiţia a început cu un circuit în Dubnica – de 30 de minute+un tur pe un traseu de 1,2 kilometri din centrul oraşului. Valentin Vasiloiu a fost primul român din clasament, sosind pe locul 46, din 116 concurenţi care au luat startul. Ciclistul prahovean a sosit în al doilea grup, care a ajuns cu o întârziere de un tur faţă de primii 25 de sportivi, podiumul etapei fiind completat de concurenţi slovaci de la CyS – Akadémia Petra Sagana, locul întâi revenindu-i lui Matúš Štoček.
Etapa a doua a întrecerii a programat un traseu de 90,7 kilometri, între Dubnica şi Otrokovice, cu un sprint şi trei căţărări repertoriate pe parcurs. Vasiloiu a fost, şi de această dată, cel mai bine clasat român din competiţie, sosind pe locul 18, la 2:41 minute de primul grup, format din 12 ciclişti, învingător fiind polonezul Kajetan Albanowski (ALKS Stal Grudziadz – Poľsko).
Štoček se menţinea, însă, în fruntea clasamentului general, în vreme ce Vasiloiu reuşea să urce până pe locul 29, cu o întârziere de 5:10 minute şi de aproape patru minute de Top 10.
Etapa a treia a constat într-un circuit desfăşurat la Otrokovice, pe durata a 45 de minute + un tur, pe un traseu de 1,2 kilometri. Valentin Vasiloiu a înregistrat cea mai slabă clasare a sa din competiţie, sosind de-abia pe locul 81, după ce a ratat să rămână în acelaşi tur cu plutonul, format din 67 de ciclişti, câştigător fiind slovacul Jakub Varhaňovský (ŠK Železiarne Podbrezová).
Ca urmare a acestui rezultat, ciclistul petrolist a coborât pe locul 50 în clasamentul general, la 9:07 minute de liderul competiţiei, rămas neschimbat după etapa a treia.
Ultima etapă s-a derulat pe distanţa de 102,9 kilometri, între Otrokovice şi Dubnica, care a programat un sprint şi patru căţărări repertoriate. Ciclistul prahovean a încercat să recupereze din timpul pierdut în runda precedentă, plecând în evadare. Însă, evadarea nu a avut succes, iar, apoi, pe final, Vasiloiu nu a mai putut ţine pasul cu plutonul, sosind pe locul 79, la peste 14 minute de învingătorul rundei, Matúš Štoček, care, astfel, şi-a adjudecat victoria în clasamentul general.
În ierarhia generală, Valentin Vasiloiu a sosit pe locul 68, în cele din urmă Emanuel Stan fiind primul clasat român, încheind pe locul 52.
Pentru reprezentantul clubului Petrolul Ploieşti, participarea la competiţia din Cehia şi Slovacia a însemnat o bună pregătire în vederea prezenţei la Campionatele Mondiale, asta mai ales având în vedere faptul că nu a luat parte la prea multe curse internaţionale. Campionatul Mondial este programat să se desfăşoare în Norvegia, la Bergen, în perioada 16-24 septembrie.
Valentin Vasiloiu va reprezenta România atât la contratimp individual, cât şi la fond. Prima dintre aceste probe va fi cea de contratimp, programată marţi, 19 septembrie, derulându-se pe distanţa de 21,1 kilometri, având o căţărare complicată pe parcurs, lungă de 1,4 km, cu o pantă medie de 7,2% şi o pantă maximă de 9,1%.
Proba de fond va avea loc sâmbătă, 23 septembrie, pe distanţa de 135,5 kilometri, având doar o căţărare mai complicată, lungă de 1,5 kilometri, cu o pantă medie de 6,4% şi o pantă maximă de 7,8%.