Marian Dima

Aşa cum era de anticipat, licitaţia pentru unele spaţii publicitare de la arena „Ilie Oană” – colţurile terenului (în zona clădirilor administrative) şi spaţiul de afişaj situat pe cele două bănci de rezerve – se va lăsa cu probleme!
Normal, am spune, în condiţiile în care CSM-ul nu are expertiză în organizarea de astfel de licitaţii, iar cei din primărie par să nu înţeleagă, nici în acest caz (cum au mai fost multe altele), că regimul stadioanelor este unul diferit de … publicitatea stradală, să zicem.
Evenimentele au stat în felul următor. În urma licitaţiei, firma Cronos Total Consulting, prin Iuliano Ene (fostul responsabil de marketing la Petrolul, deci, în teorie, cineva cu experienţă în domeniu, foarte probabil, cel menţionat înainte dorind să intre în acest „joc” cu bună ştiinţă, fără a putea fi însă acuzat de ceva, pentru că a fost un licitator de bună-credinţă, şi nu este vina lui că a profitat de ciudata licitaţie) a achiziţionat la preţul de 27 lei / metru pătrat/ lună, atât cei 22 de metri pătraţi aferenţi afişajului pe băncile de rezervă, cât şi cele trei spaţii pentru panouri, a câte 6 m.p., din colţurile terenului, în total, 40 de metri pătraţi, pentru care ar urma să plătească, în total, 1080 de lei pe lună!
8-c8-bAcum, după licitaţie, au început să apară problemele, prima – foarte importantă – fiind aceea că Federaţia Română de Fotbal, care organizează la Ploieşti meciul cu Kazahstan, de exemplu, pe 5 octombrie, nu va avea liber să-şi promoveze sponsorii, conform licitaţiei, aceste spaţii fiind „gestionate” de către firma câştigătoare, lucru de neacceptat pentru forul fotbalistic! Astfel, FRF a notificat oficial Primăria Ploieşti (atât pe edilul Adrian Dobre cât şi pe vicele Cristi Ganea) cu privire la această problemă, în scrisoarea semnată de secretarul general Gabriel Bodescu „mesajul” transmis de la Bucureşti fiind foarte clar: „Stadionul trebuie să fie pus la dispoziţie lipsit de orice sarcini sau obligaţii”. Iar demersul FRF are şanse mari să ducă la anularea licitaţiei!
Iar aceeaşi problemă poate fi pusă pe tapet la orice meci organizat pe „Ilie Oană”, pentru că, acela care închiriază stadionul nu poate accepta ca să găsească un sponsor „fix”, cu care nu are nicio legătură! Iar în regulamentele FRF este specificat (în Regulamentul de Organizare al Cupei, mai precis), că „Drepturile de publicitate, de transmisie radio şi televiziune, precum şi altele asemenea legate de organizarea jocurilor din Cupa României aparţin FRF, care acordă cluburilor participante premii şi bonusuri, în funcţie de rezultatele sportive ale acestora şi de profitul obţinut din valorificarea drepturilor arătate mai sus”. Şi, totuşi, licitaţia s-a organizat, iar acum cineva trebuie să rezolve o problemă care nici nu trebuia să existe, pur şi simplu!
Desigur, nimeni nu e vinovat pentru încă o situaţie absurdă, toată lumea se pricepe la sport, mai ales în Primărie şi la CSM! De aceea avem şi sportivi, iar banii pentru sport au fost cheltuiţi doar pentru performanţă, cu responsabilitate şi cap! Vai de noi…