Bulgaria a lansat o campanie cu buget scăzut pentru a demonstra că ar putea să găzduiască Agenţia Europeană pentru Medicamente, instituiţi care trebuie să îşi mute sediul din Londra, după Brexit, scrie EU Observer, citat de Hotnews.ro. „Raportul cost-eficacitate va fi cheia”, a declarat marţi, ministrul-adjunct al Sănătăţii, Miroslav Nenkov, în timpul prezentării ofertei administraţiei de la Sofia, în Bruxelles. Bulgaria afirmă că ar putea construi sediul Agenţiei Europene pentru Medicamente în cadrul unui parc high-tech între centrul oraşului şi aeroport şi oferă un an în care aceasta să nu plătească chirie. Nenkov a insistat că în acelaşi timp „costurile de mentenanţă sunt mult mai scăzute” în Bulgaria, în timp ce servicii precum Internetul şi transporturile sunt „rapide şi cu un raport bun cost-eficacitate”. Bulgaria plăteşte „mai puţin de 50.000 de Euro” pentru campania de promovare, a adăugat Nenkov.
Administraţia de la Sofia care va juca un rol important în cadrul preşedinţiei UE, pe o perioadă de şase luni, din ianuarie, vrea să demonstreze că ieftin nu înseamnă neapărat şi prost. „Sofia devine un oraş digital şi de afaceri”, a afirmat primarul adjunct, Doncho Barbalov. Dar într-o cursă care include oraşe precum Amsterdam, Copenhaga, Atena şi Viena, oferta Sofiei trebuie să se confrunte cu un deficit de imagine şi notorietate. Costurile relocării Agenţiei Europene pentru Medicamente a UE, mutare cauzată de Brexit, pot depăşi 580 de milioane de euro.
Chiria pe care Agenţia Europeană pentru Medicamente o are de plătit până în 2039 este cu 80 milioane de euro mai mare decât se estimase iniţial. Costurile iniţiale erau aproximate la 350 de milioane de euro, dar agenţia a declarat costul final la aproximativ 430 de milioane de euro, notează EuObserver care citează o prezentare a agenţiei.