F.T.
Cozi interminabile și nervi, mulți nervi, pe strada Vasile Lupu, la numărul 60, acolo unde funcționează Serviciul Permise și Înmatriculări Auto Prahova. Situația este valabailă de la începutul anului , oamenii trezindu-se cu noaptea–n cap pentru înmatricularea sau radierea unui autovehicul ori pentru a se programa la susţinerea examenului de obținere a permisului auto.
În fapt, nervi sunt și de-o parte și de alta: atât din partea petenților, cât și în ceea ce-i privește pe angajații instituției.
Există însă o explicație pentru această situație: în primul semestru al anului curent, numai pentru eliberarea permiselor auto, numărul solicitărilor a fost de peste 27.000, comparativ cu nici 13.000, câte se înregistraseră în perioada 1 ianuarie – 30 iunie a anului trecut. Adică mai mult decât dublu. Concret, instituția a înregistrat o creștere cu 113, 9 la sută a unor astfel de cereri, în condițiile în care numărul angajaților din cadrul instituției este de 19, iar schema de personal prevede 30 !
“Cred că niciodată acest serviciu nu a fost atât de solicitat ca în primele șase luni ale anului” – ne-a declarat șefa Serviciului Permise și Înmatriculări Auto Prahova, Ana Roxana Rămneanțu ( în foto). “A fost, de exemplu, o adevărată nebunie în perioada februarie – martie, odată cu eliminarea plății taxei pentru timbrul de mediu, pentru cei care aduceau mașini din Bulgaria și le înmatriculau în România. Acum, agitația parcă s-a mai domolit, însă problema de fond a fost și rămâne aceeași: lipsa cronică de personal. Schema prevăzută în cadrul serviciului nostru este de 30 de posturi, însă sunt efectiv ocupate, în prezent, numai 19 ! Iar această stare generează, pe bună dreptate, stres, atât pentru cei care se adresează instituției noastre, cât și pentru angajați”, ne-a mai precizat interlocutoarea noastră.
De ce acest deficit de personal la Serviciul Permise și Înmatriculări Prahova ? “ Numai în ultimele zece zile ale lunii august s-au pensionat trei angajați. De asemenea, doi dintre angajații noștri se află în incapacitate temporară de muncă pe perioadă nedeterminată. Alți doi agenți sunt în concediu de îngrijire a copilului. Și pot enumera mai multe motive pentru care s-a ajuns la situația din prezent, respectiv un deficit de 11 lucrători. Deficit care a afectat fluxul normal de funcționare a instituției nu numai în ceea ce privește eliberarea permiselor, dar și în ceea ce privește alte segmente de activitate”, ne-a mai menționat șeful Serviciului Permise și Înmatriculări Auto Prahova.
Iar în acest context – al afectării funcționării normale la ghișeele instituției – comisarul șef Ana Roxana Rămneanțu a mai adăugat că, tot în prima jumătate a anului curent, în Prahova au fost înregistrate 261.348 de înmatriculări de autovehicule, în creștere cu peste 17.000 față de aceeași perioadă din 2016.
Lucrurile nu stau prea roz nici la capitolul radieri, aici fiind consemnată o creștere cu aproape 5.000 de solicitări în primele șase luni ale lui 2017, față de același interval din 2016.
Iar situația critică nu se oprește aici, câtă vreme interlocutoarea noastră ne-a mai precizat că , pentru o programare la examinarea necesară obținerii permisului, se poate aștepta și 75 de zile lucrătoare. “ Timpul de așteptare este de aproximativ trei luni, fiindcă noi dispunem de numai cinci oameni care sunt calificați pentru a face aceste operațiuni. Iar o eventuală reglementare peste noapte a situației nu se poate face cât timp, pentru a găsi persoana potrivită pentru locul potrivit, ca examinator, este o chestiune de durată”, ne-a mai adăugat șeful Serviciului Permise și Înmatriculări Auto Prahova.