Sfatul mamei este cel în care tinerii sub 21 de ani au cea mai mare încredere când îşi aleg locul de muncă, iar companiile multinaţionale sunt cele mai atractive pentru aceştia, arată rezultatele unui studiu date publicităţii de EY Romania.
„În alegerea primului loc de muncă, generaţia Z (tinerii cu vârsta până în 21 de ani) din România are cea mai mare încredere în recomandările angajaţilor actuali ai unei companii. La distanţă de un singur punct procentual (48%), se situează sfatul mamei, urmat de cel al consilierului în carieră şi de cel al specialistul în recrutare al companiei”, arată rezultatele studiului EY România – Barometrul încrederii angajaţilor în companii – 2017.
Profesorii se situează doar pe locul al şaptelea în răspunsurile milenialilor români la această întrebare, în timp ce, la nivel global, ei sunt în top 3 „influenceri” în ceea ce priveşte alegerea angajatorului, mai arată studiului. „Barometrul EY arată că, în România, angajaţii actuali ai unei companii influenţează în cea mai mare măsură deciziile generaţiei Z în privinţa viitorului angajator. Părerea lor este mai importantă decât cea a membrilor familiei sau a consilierilor specializaţi, ceea ce înseamnă că organizaţiile sunt cele care deţin pârghiile ce antrenează interesul noilor generaţii faţă de ele, cum ar fi employer branding şi implicarea propriilor angajaţi”, precizează Andreea Mihnea, HR Director EY România.
Studiul are la bază răspunsurile a peste 1.500 angajaţi cu normă întreagă, provenind din mediul urban, dintre care 72% au vârste cuprinse între 21 şi 35 de ani, 24% între 36 şi 50 de ani iar 4% au peste 51 de ani. Un al doilea chestionar a fost aplicat, în premieră, la 830 de tineri cu vârsta sub 21 de ani (generaţia Z).
Studiul mai arată că patru din zece tineri români cu vârsta până în 21 de ani ar prefera să se angajeze într-o multinaţională. Cei mai mulţi dintre membrii generaţiei Z care au răspuns chestionarului preferă să lucreze într-o firmă privată (63%), în timp ce aproape unul din cinci intenţionează să înceapă propria afacere şi doar 12% şi-ar dori să muncească în sectorul public.
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 230.000 de angajaţi în peste 700 de birouri din 150 de ţări. În România, EY este liderul de pe piaţa serviciilor profesionale încă de la înfiinţare, în anul 1992.