V. Stoica
Multe dintre podurile construite pe drumurile naționale din România peste albii de ape curgătoare sunt în stare jalnică, fiind nevoie de intervenția urgentă a responsabililor din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru diminuarea riscurilor la care se supun participanții la trafic.
Unul dintre podurile cu mari probleme, lucru recunoscut chiar și în documentele oficiale ale CNAIR, este acela peste râul Teleajen, de la ieșirea din Ploiești spre Bucov, care se află într-o stare de degradare avansată. Infrastructura acestui obiectiv are mari probleme, pentru că eroziunile din albia râului au produs, în timp, mari probleme blocurilor din beton care susțin picioarele podului pe distanțe de zeci de metri. Ceea ce ar trebui să tragă semnale de alarmă pentru urgentarea demarării lucrărilor de reparații sunt chiar aprecierile făcute de către reprezentanții CNAIR. “Pentru a înlătura pericolul producerii unui accident tehnic cu consecinţe deosebit de grave la podul de pe DN1B km 11+295, este necesară întocmirea unei expertize tehnice care să stabilească măsurile care trebuie luate pentru stoparea fenomenului de eroziune a elementelor albiei râului Teleajen în zona podului”, se arată în documentele oficiale ale Direcției Regionale de Drumuri și Poduri București, din aria căreia face parte și județul Prahova.
DN1B este una dintre arterele importante de circulație din județul Prahova, făcând legătura între Ploiești și Buzău, fiind foarte intens străbătut și de mașini de mare tonaj.