Cum pot utiliza serviciul de urgență 113 ?

„Sunt o persoană cu dizabilități și mă interesează care sunt pașii pe care trebuie să îi urmez pentru a utiliza serviciul de urgență 113.”
Andrada Ionescu, Ploiești
*  *  *
Are dreptul legal de a comunica prin SMS la numărul 113 persoana cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire care s-a înregistrat în prealabil în baza de date a Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă. Persoana aflată într-o situaţie de urgenţă apelează la numărul 112 de pe un telefonul mobil înregistrat în Baza de date a SNUAU. Operatorul 112 răspunde la apel, apoi închide apelul fără a iniţia un dialog. Prin acest apel, Sistemul 112 recepţionează informaţiile de localizare a telefonului mobil şi datele de identificare ale apelantului, în situaţia în care acesta deţine servicii de telefonie mobilă în baza unui abonament. După ce apelul la 112 a fost preluat de către operator, Serviciul de urgenţă va transmite un mesaj de tip SMS, cu următorul conţinut: „Trimiteți sms la 113 cu urgența și adresa incidentului”. Apelantul transmite prin SMS la 113 datele solicitate despre tipul urgenţei şi adresa acesteia (adresa exactă), răspunzând la mesajul primit, direct sau printr-un mesaj nou creat. Urgenţa trebuie descrisă cât mai scurt şi cât mai exact. După primirea mesajului cu descriere a urgenţei şi adresa incidentului, Serviciul de urgenţă va transmite persoanei aflată în situaţia de urgenţă un mesaj de tip SMS cu următorul conţinut: „Mesaj recepționat. Rămâneți disponibil pentru contact prin sms”.


Dragi cititori, acest spaţiu de pagină vă aparţine. Aici îşi vor găsi loc punctele dumneavoastră de vedere în legătură cu ceea ce vă frământă, vă nemulţumeşte, vă îngrijorează, aţi dori schimbat sau credeţi că merită apreciat.