Firmele cu peste 500 de angajaţi – obigate să întocmească raport de sustenabilitate
Companiile care au peste 500 de angajaţi vor fi obligate să întocmească un raport de sustenabilitate, în care să prezinte impactul asupra economiei, responsabilitatea pentru angajaţi, societate şi pentru mediul înconjurător, conform unei directive europene, potrivit Ziarului Financiar.
În România, arată Infolegal, dintre cele aproximativ 700 de firme cu peste 500 de angajaţi doar 180 sunt obligate să realizeze acest raport, anume firmele de stat sau cele listate la bursă. „Uniunea Europeană cere prin Directiva 95 ca toate companiile cu peste 500 de angajaţi, deci cu impact semnificativ în economie, să facă raportări de sustenabilitate. În Româna, directiva a fost transpusă prin Ordinul de ministru 1938/2016, care a restrâns aria de aplicabilitate a acesteia, astfel că dintre cele 680 de companii cu peste 500 de angajaţi doar 180 trebuie să raporteze”, a spus Iuliana Roibu, Managing Partner Reporting Division în cadrul The CSR Agency – companie de consultanţă specializată în CSR (Responsabilitate Socială Corporativă).
La Fisc există servere vechi de peste 18 ani !
ANAF, Ministerul Finanţelor şi Trezoreria vor avea o bază de date unică, aceasta urmând a fi realizată cu ajutorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale sub forma unui centru naţional de informaţii financiar-fiscale, scrie Infolegal. În acest context, şeful ANAF, Bogdan Stan, a precizat că se înregistrează întârzieri la realizarea veniturilor programate şi că, în prezent, în sistemul Fiscului sunt şi servere din anul 1999 ! Potrivit unor surse citate tot de Infolegal, şeful STS, Marcel Opriş, ar fi venit la Guvern pentru o discuţie cu premierul Mihai Tudose, ministrul Finanţelor Ionuţ Mişa şi preşedintele ANAF Bogdan Stan, pentru a lămuri situaţia creată.