N. Dumitrescu
Considerată o prioritate pentru ploieşteni, achiziţia de noi mijloace de transport în comun a figurat, din nou, pe ordinea de zi a şedinţei de ieri a Consiliului Local Ploieşti. De altfel, tema a fost subiect de discuţie, dar mai ales de dispute, la multe alte foste întruniri, şi asta din cauza faptului că aleşii nu reuşeau să se pună de acord în legătură cu modalitatea de achiziţie a maşinilor. Ieri, într-un final, au picat la pace, consilierii din ambele tabere fiind de acord ca achiziţia celor 50 de noi autobuze luate în discuţie să aibă nu două, ci trei surse de finanţare: bugetul local, credit bancar şi credit furnizor. Necesitatea înnoirii parcului societăţii Transport Călători Express Ploieşti a plecat de la faptul că parcul auto existent este unul extrem de învechit. Conform unei situaţii de la nivelul societăţii, cele mai noi mijloace de transport din flota companiei sunt 50 de autobuze tip BMC, cu o vechime de 9 ani, cele mai vechi având o activitate pe drumurile municipiului de acum 40 de ani. Mai mult, din datele înregistrate, rezultă că uzura medie a parcului de autobuze este de 222,9 %, iar numarul de autobuze este de 183. În context, luând în considerare faptul că transportul cu autobuze înregistrează costurile cele mai mici (6,73 lei/km) față de transportul electric (tramvaie -13,05 lei/km și troleibuze- 12,40 lei/km), achiziționarea de autobuze s-a considerat a fi cea mai oportună. Conform unor calcule, valoarea estimativă a unui autobuz nou ar fi de aproximativ 180.000 Euro +TVA, achiziţionarea urmând să se facă pe etape, în funcţie de fondurile disponibile. Autobuzele – de tip Diesel EURO VI – vor trebui să aibă, fiecare, capacitatea de transport de minimum 90 de locuri şi să aibă în dotare şi sisteme de climatizare automate.