Drumul Național DN1, sectorul Câmpina-Brașov, este cel mai circulat drum din România. Din datele de trafic rezultă o medie zilnică de 25.000 – 30.000 vehicule-etalon în perioadele de vârf, cu mult peste capacitatea sa, care este de 7.000 vehicule-etalon pe zi. Varianta utilizată în prezent pentru devierea traficului greu DN1A Săcele-Văleni-Ploiești este total improprie numărului mare de autovehicule deoarece acest drum nu a fost proiectat pentru o astfel de suprasolicitare.
Există zone cu risc ridicat accidentogen, unde elementele geometrice ale tronsoanelor de drum în curbă nu permit efectuarea în condiții de siguranță rutieră a virajelor pentru traficul greu. În zona Nistorești-Intrare pârtie Clăbucet, în perioadele de vârf, circulația se blochează, transformând DN1 în cea mai mare parcare a României. Realizarea autostrăzii A3 pe tronsonul Comarnic-Brașov ar degreva DN 1 de o mare parte din trafic, atât traficul greu, cât și cel turistic și de tranzit, dar ar transforma drumul național în drum de organizare de șantier în timpul execuției.
În acest sens, consiliile județene Prahova și Brașov au elaborat proiectul pentru modernizarea drumului DJ 102 I Valea Doftanei –Săcele, drum care asigură legătura între DN1 Câmpina și DN1A – Săcele venind astfel în întâmpinarea Ministerului Transporturilor pentru a prelua o parte din trafic, traficul ușor, atât în perioada realizării autostrăzii, cât și ulterior.
În anul 2014, CNADNR a prevăzut în masterplanul general de transport realizarea tronsonului de drum DJ 102 I Câmpina-Săcele prin preluarea drumului din proprietatea județelor și administrarea consiliilor județene în proprietatea statului și administrarea CNADNR.
Până în prezent, la nivelul Ministerului Transporturilor acest transfer nu s-a realizat și apropierea începerii lucrărilor la oricare dintre cele cinci sectoare ale autostrăzii va însemna și degradarea drumului național, implicit creșterea valorilor de trafic. În aceste condiții, consider că este necesar ca odată cu promovarea obiectivului autostrăzii să se aibă în vedere și posibilitățile de acces pentru asigurarea cu materiale de construcții ale șantierului, aceste transporturi care vor afecta drumul DN1 să nu îngreuneze și mai mult traficul actual.
DJ 102 I reprezintă o variantă viabilă pentru realizarea traficului ușor între Prahova și Brașov, implicit București-Brașov, o soluție cu costuri minime având în vedere că acest drum există și este parțial modernizat.
Să construim, dar să dăm cetățenilor șansa să circule civilizat și în condiții de siguranță rutieră!
Declarație politică – Deputat Rodica Paraschiv
Circumscripția nr. 31 Prahova