Românii au achiziționat, în primul trimestru al anului, 407 mașini ecologice noi (electrice și hibride), în creștere de peste două ori (+223%) față de același interval din 2016, când s-au înregistrat 126 de unități comercializate, reiese din statistica Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA), consultată de AGERPRES.
Astfel, în perioada ianuarie – martie 2017, comparativ cu primele trei luni din anul anterior, ponderea autoturismelor „eco” în totalul vânzărilor a fost de 1,7%, în România, iar comercializarea de mașini electrice s-a majorat cu 310%, în timp ce în cazul celor hibride s-a consemnat o creștere de 215,5%.
Totodată, potrivit sursei citate, în martie, au fost vândute 183 de mașini electrice și hibride, în creștere cu 64,86%, în comparație cu luna anterioară, când s-au înregistrat 111 exemplare vândute.
În topul celor mai comercializate mărci auto electrice 100%, în primele trei luni ale anului, primul loc a fost ocupat de BMW, cu 14 unități, urmată de Mercedes-Benz (8), Audi (6), Volkswagen (4), Volvo (3) și Porsche (2).