N. Dumitrescu

La lungul şir de termene privind finalizarea pasajului suprateran de la ieşirea din Ploieşti spre Strejnic – care au ajuns să fie aproape… fără număr – Primăria Ploieşti, în calitate de beneficiar, a mai adăugat un altul. Ieri, primarul Adrian Dobre a anunţat că, urmare a încheierii unui nou act adiţional cu constructorul, investiţia de lângă Gara de Vest – care face parte din celebrul pachet de proiecte europene nefinalizate la termen – ar urma să fie gata pe 24 mai 2017.
Cert este că realizarea acestei construcţii a adunat, pe perioada lucrărilor, o multitudine de probleme, în contextul în care, la contractul iniţial, au fost adăugate nu mai puţin de 16 acte adiţionale, în mandatul actualului edil fiind incluse şi două menţiuni ce vizau prelungirea termenului de finalizare.

Primarul Adrian Dobre a anunţat, ieri, că în urma semnării unui nou act adiţional cu constructorul, ultimul termen de finalizare a celebrului pasaj suprateran de lângă Gara de Vest Ploieşti ar urma să fie 24 mai 2017. În ce măsură acest termen va fi chiar ultimul se va vedea, având în vedere faptul că, la contractul iniţial de realizare a lucrărilor, au fost adăugate nu mai puţin de 16 acte adiţionale şi două menţiuni exprese pentru prelungirea termenului de finalizare a construcţiei, ultimele două fiind semnate în mandatul actualului edil. Pe de altă parte, având în vedere faptul că pasajul este aproape gata, în privinţa probei de încercare – deja realizate la acest pasaj –
şi a porţiunii pe care vor fi instalate sistemele de degivrare, primarul Adrian Dobre ne-a declarat: ”În ceea ce priveşte probele de încercare, acestea au fost făcute de către constructor, la ele participând atât dirigintele de şantier, cât şi proiectantul. Acum aşteaptă raportul final. Legat de sistemele de degivrare (n.n. – soluţii optime pentru a menţine o suprafaţă uscată pe tot parcursul iernii, acţionează în procesul de topire a zăpezii şi gheţii, făcând condusul şi mersul pe jos în perioada sezonului rece mult mai sigure), acestea se vor face pe o porţiune de 400 mp pe sensul de coborâre dinspre Strejnic spre Ploieşti, aşa cum este prevăzut în proiect, încă de la început”. Legat de costul lucrărilor, edilul a menţionat că valoarea nu s-a modificat, cu menţiunea că din ianuarie 2016 – din cauza faptului că investiţia nu s-a încheiat la termenul iniţial, decembrie 2015 – lucrările au continuat exclusiv cu banii proveniţi de la municipalitatea ploieşteană. „Investiţia la pasaj rămâne la aceeaşi valoare – 40 de milioane de lei. În momentul de faţă, nu ştim exact la ce sumă se ridică lucrările care au fost finanţate numai de la bugetul local. Per total, este posibil ca să se ajungă la procentul de 50% costuri din fonduri europene, 50 % – fonduri provenite de la primărie, în condiţiile în care proiectul iniţial prevedea 98% fonduri europene, 2% de la bugetul local”, a precizat primarul.
Lucrările desfășurate pe șantierul pasajului suprateran de la ieșirea din Ploiești spre Strejnic fac parte din proiectul „Accesibilitate și fluidizare trafic către zona industrială Ploiești Vest și platforma industrială Brazi”, inclus în pachetul de proiecte realizate cu fonduri europene începute dar nefinalizate la termenul iniţial. Construcţia la podul de la bariera Vest, de pe strada Mărăşeşti, a debutat la începutul anului 2015, dar lucrările au fost sistate o perioadă, fiind reluate în martie 2016.
Pasajul rutier este proiectat să aibă o lungime de circa 470 de metri, cu patru bretele de acces şi un sens giratoriu în partea dinspre Strejnic. În timpul lucrărilor, realizarea acestei investiţii a vizat elaborarea unei multitudini de proiecte și planuri de șantier, destinate execuției diverselor structuri incluse în alcătuirea pasajului, unele cu caracter inedit, având în vedere că, de pildă, inclusiv pilele de pod au avut o formă atipică, fapt ce a pus sub semnul întrebării, la un moment dat, dacă viitoarea construcţie va fi sau nu sigură. În urma realizării unor expertize, concluziile specialiştilor în construcţii au fost că investiţia este în regulă şi se poate finaliza, conform proiectului.