O treime din afacerile româneşti este de genul feminin. Mai precis, 31,6% din companiile înregistrate în România au cel puţin o femeie acţionar sau administrator, se arată într-un studiu Creditinfo România dat publicităţii recent. Iar business-ul feminin este în creştere. La nivelul anului 2008, de exemplu, doar 29,8% din companiile înregistrate la noi în ţară aveau femei în acţionariat. Mai mult, aceste companii oferă peste 700.000 de locuri de muncă, potrivit Elite Business Woman.
„Oamenii au încredere în oameni mai mult decât în companii, iar brandingul personal reprezintă avantajul competitiv care îţi duce afacerea la profit. Succesul durabil se clădeşte pe autenticitate personală şi pe imaginea de profesionist pe o anumită nişă. E printre puţinele lucruri care fac diferenţa într-o piaţă extrem de aglomerată”, a declarat Mihaela Raluca Tudor, antreprenor.
Orice afacere are ca scop obţinerea profitului, atrage atenţia Octavian Bădescu, unul dintre cei mai dinamici antreprenori români. „Scopul oricărei activităţi economice este maximizarea profitului, aşa scrie şi în manuale. Oricine are interes să ai tu profit? Nimeni, în afară de tine. Lumea înseamnă şi bătălie pe resurse, iar un antreprenor trebuie să fie un om puternic pentru a reuşi să domine restul forţelor care în mod normal îşi urmăresc propriul interes”, a precizat omul de afaceri Octavian Bădescu. Business-ul feminin are o caracteristică aparte: se face cu suflet şi pasiune. În centrul lui se află oamenii, a mai adăugat fondatoarea Elite Business Woman. „Cred foarte mult în puterea afacerilor create de femeile din România. Succesul româncelor este atât de mare, încât acestea s-au unit într-o comunitate naţională, care înglobează peste 6.000 de femei de afaceri, care susţin economia României”, explică Bianca Tudor.