Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) pregăteşte lansarea unui certificat „marcă de încredere” pentru magazinele online. Acest certificat are ca rol garantarea la nivel european a nivelului serviciilor oferite de magazinele româneşti pentru cei care îl deţin. „Anul trecut valoarea comerţului online în România a fost de peste 2 miliarde de euro, în creştere cu 45% faţă de anul anterior. Deşi am avut cea mai importantă creştere în ecommerce din Uniunea Europeană, după indicele DESI suntem în continuare pe ultimul loc în UE. Tendinţa e clară – tot mai mulţi consumatori se îndreaptă către canalul online. Următorul pas e să accelerăm evoluţia acestui canal, ajutând magazinele să crească încrederea clienţilor, odată prin respectarea normelor europene, cât şi prin respectarea unui cod de bune practici la nivelul industriei”, a declarat Florinel Chiş, directorul general ARMO. De asemenea, ARMO în parteneriat cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, Asociaţia Pro Consumatori şi Centrul European al Consumatorilor România va elabora o versiune optimizată a ghidului de bune practici pentru magazinele online care să creeze un standard pentru serviciile oferite de operatorii economici cu profil ecommerce clienţilor, şi, implicit, să sporească încrederea clienţilor în comerţul electronic. „Ghidul de bune practici împreună cu certificatul Trustmark vor creşte încrederea şi vizibilitatea magazinelor româneşti la nivel local, dar şi pe piaţa unică europeană”, a explicat Florinel Chiş.