Există multe moduri de a promova imaginea unei țări, dar nu atât de originală precum este varianta aleasă de Finlanda, unde o agenție a creat o colecție de 56 emoticoane pentru a arăta lumii cât de deosebiți sunt cetățenii săi. Finlanda este prima țară care a creat emoticoane oficiale pentru a-și promova imaginea în exterior și care nu au fost create de designeri finlandezi, ci de artistul brazilian Bruno Leo Ribeiro. De la publicarea primelor emoticoane, la sfârșitul anului 2015, ecoul internațional față de această metodă inovativă și economică a fost atât de mare, încât agenția din subordinea Ministerului de Afaceri Externe finlandez a adăugat figurine noi la colecție care dau dovadă de umor și o ironie acidă. La un cost total de doar 40.000 de euro, campania a strâns peste 200 de milioane de click-uri în medii digitale și pe rețelele de socializare și a obținut mai multe premii internaționale. Colecția dedică numeroase emoticoane fenomenelor culturale finlandeze, precum sauna – unde se intră complet dezbrăcat – sau adevăratului Moș Crăciun care, potrivit agenţiei ThisisFINLAND, locuiește în Laponia finlandeză nu la Polul Nord. Nu lipsesc nici emoticoanele dedicate unor finlandezi celebri. Răspunsul neobișnuit dat prin radio în 2012 de pilot inginerilor echipei Lotus în plină cursă („lăsați-mă în pace, știu eu ce fac”) ilustrează perfect, potrivit agenției, „o atitudine tipic finlandeză”. Fac parte din colecție și unele obiecte devenite cult, precum telefonul Nokia 3310, cel mai vândut mobil din istorie, sau cutia-pătuț din carton plină cu haine pentru copii care se împarte de către stat tuturor femeilor însărcinate.