Coaliţia pentru Familie a făcut un apel către români, prin intermediul unui mesaj postat pe pagina de Facebook, prin care îi îndeamnă pe aceştia să contacteze Centrul Naţional al Cinematografiei pentru a interzice filmul „Frumoasa şi Bestia” în cinematografele romaneşti, dând exemple ţări precum Malaezia şi Rusia, unde pelicula Disney este interzisă minorilor sub 16 ani, din cauza „unui moment gay”. Mesajul integrat postat pe contul de facebook al Coaliţiei pentru Familie este următorul: „Disney a retras filmul „Frumoasa și Bestia” din Malaezia după ce scena homosexuală a fost cenzurată. Situația este deosebit de delicată având în vedere că unele școli ar putea folosi filmul ca material didactic pentru ilustrarea poveștii Fraților Grimm. Rusia a interzis filmul pentru copiii cu vârsta sub 16 ani. În România filmul a fost autorizat cu AG (audiență generală) de către Centrul Naţional al Cinematografiei. Puteți scrie centrului pe adresa: contact@cnc.gov.ro”. Filmul a stârnit numeroase controverse, fiind singura producţie care conţine „primul moment exclusiv gay” din istoria grupului Disney. Din această cauză, în Rusia filmul a fost inclus într-o categorie de pelicule ce nu pot fi vizionate de spectatorii în vârstă de până la 16 ani, după apelul lansat de un deputat rus ultraconservator. Manifestările de sprijinire a comunităţii gay sunt sistematic interzise în Rusia, unde homosexualitatea a fost considerată o infracţiune până în 1993 şi o maladie mintală până în 1999, şi în care homofobia se exprimă adeseori în mod deschis. Şi în Malaezia, ţară în care homosexualitatea este condamnată prin lege, lansarea producţiei Disney a fost amânată pe o perioadă nedefinită, întrucât autorităţile malaeziene cer Disney să modifice conţinutul, implicit să renunţe la „momentul gay”. În acest film, personajul Le Fou, interpretat de Josh Gad, este un camarad al principalului personaj negativ, Gaston, jucat de Luke Evans.
LeFou încearcă să se împace cu sentimentele sale pentru Gaston, ce îl fac să penduleze între dorinţă şi admiraţie faţă de acesta, în cadrul unei intrigi secundare, desprinsă de firul narativ principal al peliculei. „El este cineva care vrea într-o zi să fie ca Gaston, iar în ziua următoare să îl sărute. Este dezorientat în dorinţele sale”, a explicat regizorul peliculei.