Din rândul cetăţenilor din Uniunea Europeană, românii dau cei mai mulţi bani pe mâncare, ca procent din veniturile lor. În schimb, britanicii dau cei mai puţini bani pe mâncare. Totodată, cei mai mulţi bani pe haine şi îmbrăcăminte din totalul cheltuielilor de consum îi dau estonienii, cu un procentaj de 6,8%, arată cele mai recente date ale Eurostat, aferente anului 2015. Spre comparaţie, la acest capitol românii alocă din buget 3,4%, la fel ca ungurii, însă sub media europeană de 5%. Dacă spaniolii sunt pe primul loc la chetuielile privind mesele la restaurante sau cafenele, cu 14,6%, românii nu cheltuie decât 1,1% din buget. Media la nivelul Uniunii Europene este de 6,8%. În schimb, românii preferă să mănânce acasă. Datele arată că suntem pe primul loc în Uniune în funcţie de cheltuielile pe mâncare, cu 27,9% din totalul cheltuielilor unei gospodării, aproape dublu faţă de cât cheltuie portughezii şi bulgarii (16,1%). Germanii cheltuie 9,3% pe mâncare, iar francezii 12,2%. O altă pondere importantă din cheltuielile unei gospodării din România se duce pe întreţinere, apă, electricitate, gaz, în procent de 21,5%, ceea ce plasează ţara noastră pe locul patru, după Danemarca (29,7%), Franţa (26,4%) şi Olanda (23,8%). O mare parte dintre cheltuieli se duce pe combustibili şi întreţinerea maşinilor. Cheltuielile românilor se apropie de media europeană, de 6,5%. Mai mult decât românii cheltuie danezii, estonienii, francezii, polonezii şi ungurii.
Bani mulţi se duc şi pe alcool şi ţigări, în procent de 5,7%, peste media europeană de 4%. Mai mult decât românii cheltuie locuitorii din Estonia, Cehia, Bulgaria şi Ungaria.
Mai mulţi bani, peste media europeană de 2,5%, sunt alocaţi pentru servicii de comunicaţii, cu un procentaj de 4,1%. Doar grecii ne mai depăşesc la acest capitol şi alocă 4,4% din cheltuielile gospodăriei spre plata acestor servicii.