Inflaţia va tot creşte

În scenariul de bază, rata anuală a inflaţiei, calculată pe baze Indicelui Preţurilor de Consum (IPC), va creşte continuu, de la 0,2%, în primul trimestru al acesui an, la 3,4%, în ultima parte a anului viitor, potrivit ultimei ediţii a Raportului asupra Inflaţiei, prezentat de BNR. În condiţiile în care România are încă deflaţie (-0,54%, decembrie 2016 faţă de decembrie 2015), BNR prognozează că inflaţia va reintra în teritoriu pozitiv şi va tot creşte. “Conform scenariului de bază al proiecției macroeconomice, rata anuală a inflației IPC va atinge 1,7 la sută și 3,4 la sută la finele anilor 2017 și, respectiv, 2018, valori situate în jumătatea inferioară și, respectiv, superioară a intervalului de variație de plus/minus un punct procentual asociat țintei staționare de 2,5 la sută”, se arată în raportul BNR. “Profilul ratei anuale a inflației de bază va fi similar celui preconizat în raportul precedent: aceasta se va înscrie de la
începutul anului curent pe o traiectorie ascendentă, iar ulterior va cunoaște o accelerare de ritm, pe fondul intensificării presiunilor inflaționiste exercitate de factorii fundamentali ai acesteia”, se mai arată în raportul BNR.

România a consemnat cea mai mare scădere a producţiei auto

România a rămas al zecelea producător de autoturisme din UE, după primele trei trimestre din anul trecut, dar a consemnat cea mai mare scădere a producţiei dintre statele care populează topul.România a produs în primele trei trimestre din 2016, în cele două uzine, cea a Renault-Dacia de la Piteşti, şi cea a Ford de la Craiova, 272.183 de autoturisme, potrivit ultimelor date ale Asociaţiei Constructorilor de Automobile din Europa.Numărul este cu 8,8% mai mic decât cel consemnat în primele nouă luni ale anului trecut, când România produsese 298.355 de automobile. Mai important este că, deşi România rămâne în top 10 al producătorilor de autoturisme din Europa, pe ultima poziţie, aşa cum a fost de altfel şi în primele nouă luni ale anului trecut, a consemnat cea mai mare scădere în acest Top 10.De fapt, în topul primelor zece ţări producătoare de autoturisme din Europa, doar două ţări au consemnat o scădere, România şi Ungaria, vecinii noştri de la vest consemnând o reducere de 4%.