Miercuri a avut loc la Atena, în Grecia, ceremonia oficială de decernare a titlului de Regiune Gastronomică Europeană – 2019 regiunilor Sibiu și Egeea de Sud (Grecia). Acest titlu este acordat de Institutul Internațional pentru Gastronomie, Cultură, Arte și Turism uneia sau mai multor regiuni europene membre în platforma Regiune Gastronomică Europeană, care depun un dosar de candidatură prin care îmbrățișează principiile platformei și care pun accentul pe dezvoltarea economică locală prin gastronomie. Ceremonia a avut loc în prezența unor înalți oficiali, precum șefa unității turism din DG GROWTH a Comisiei Europene – Silvia Draghi, ministrul grec al turismului – Elena Kountoura, membri ai parlamentului grec, Ambasadorul României la Atena – Lucian Fătu, guvernatorul regiunii Egeea de Sud – Georgios Hatzimarkos. Delegația sibiană a fost compusă din reprezentanții consorțiului care au depus dosarul de candidatură, respectiv Consiliul Județean Sibiu, Primăria Municipiului Sibiu, Primăria Mediaș, Universitatea Lucian Blaga Sibiu, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Sibiu și Asociația Județeană de Turism Sibiu. Primarul Sibiului, Astrid Fodor, a prezentat în cadrul acestei ceremonii principalele obiective ale programului pentru anul 2019: “Ideea principală este să încurajăm oamenii să consume produse proaspete în defavoarea produselor procesate și chiar să își producă la scară mică, în propria gospodărie, o parte din produsele pe care le consumă. În acest sens, cred că acest program trebuie să ne facă să privim cu alți ochi grădina din spatele casei. Îmi amintesc că, nu demult, oamenii foloseau aceste grădini pentru a crește legume și verdețuri. Astăzi, mai vedem în grădini doar gazon, ceva pomi ornamentali și poate o piscină mică. Vreau ca acest program să ne facă să înțelegem că este mai sustenabil să ne producem chiar noi unele legume, fructe și verdețuri, cultivându-le în grădina proprie. […] Un alt obiectiv foarte important al Programului Regiune Gastronomică Europeană este acela de a sprijini întreprinderile mici și mijlocii prin organizarea unor evenimente în cadrul unui asemenea program, în care aceștia pot să își vândă produsele și să le promoveze, creând legături mai directe cu consumatorii”.