Numărul persoanelor cu depozite mai mari de 100.000 de euro la Fondul de Garantare – în creștere

La sfârșitul anului trecut, 27.435 de persoane fizice aveau depozite mai mari de 100.000 de euro, cu o valoare cumulată de 28,2 miliarde de lei, arată datele Fondului de Garantare a Depozitelor (FGDB), preluate de Ziarul Financiar.
Aceeași sursă mai arată că numărul persoanelor fizice cu depozite peste plafonul de 100.000 de euro a crescut cu 4.500, comparativ cu anul 2015, în timp ce valoarea sumelor economisite s-a majorat – față de aceeași perioadă menționată – cu 5,7 miliarde de lei.

Autoturismele Dacia, în topul exporturilor

Vânzările de autovehicule noi au înregistrat un salt de 17,8% în 2016, în comparaţie cu anul anterior, însă previziunile pentru 2017 relevă faptul că va avea loc o diminuare a cifrelor din piaţă, din cauza eliminării timbrului de mediu şi neînlocuirii acestuia cu o măsură echivalentă, conform reprezentanților Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA), citați de economica.net. În ceea ce privește producţia la nivel național, autoturismele Dacia au cunsocut cea mai mare vânzare (320.457 de unităţi), urmate de cele ale companiei Ford.
Cu referire la exporturi, reprezentanții APIA au spus că modelul cel mai exportat a fost Dacia Duster (183.860 unităţi), urmat de Dacia Sandero (44.317) și Ford B-Max (38.857 unităţi).

Guvernul a aprobat un program de promovare a IMM

Guvernul a aprobat, prin Ordonanță de Urgență, un program de susţinere a internaţionalizării operatorilor economici români, cu finanţare de la bugetul de stat. Programul facilitează promovarea produselor şi serviciilor IMM pe pieţele externe, stimulând comunicarea şi parteneriatul în afaceri și pregătind întreprinzătorul în domeniul tehnicilor de promovare pe noi piețe. În cadrul programului, fiecare beneficiar poate obţine, pe parcursul unui an, maximum 50.000 de lei, sumă nerambursabilă. Anual, se estimează un număr de maximum 500 de beneficiari”, se precizează pe site-ul gov.ro.
Prin alocaţie financiară nerambursabilă, programul susţine mai multe activități, cum ar fi participări la târguri şi expoziţii internaţionale, organizate în străinătate, cu stand propriu; participări la misiuni economice organizate în străinătate; crearea identității vizuale a unei firme (marcă, siglă, slogan); realizarea unui site pe Internet/aplicaţie pentru mobil ș.a.m.d.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentVorbe intelepte
Articolul următorNimic de la Primar