România – parte într-un litigiu cu grupul american Chevron

Conform sursei Profit.ro, pe rolul Curții de Arbitraj de la Paris se află o cauză în care România se află în litigiu cu gigantul petrolier american Chevron.
Aceeași sursă menționează: “cel mai probabil, litigiul are legătură cu acordurile petroliere de concesiune semnate de americani în 2011 cu Agenția Națională pentru Resurse Minerale (ANRM), pentru perimetrele de gaze de șist Adamclisi, Vama Veche și Costinești din Dobrogea, acorduri la care Chevron anunțase că intenționează să renunțe, dar care nu au încetat în mod oficial”.

Piața serviciilor „se va dezvolta substanțial”

În următorii cinci ani, piața serviciilor de comunicare „ se va dezvolta substanțial” în următorii cinci ani, iar principalele motoare de creştere vor fi internetul mobil şi serviciile de tip pay TV, iar veniturile din servicii mobile vor reprezenta 61,9% din piaţă, potrivit unui studiu de specialitate, citat de economica.net. Astfel, în anul 2021, veniturile din aceste servicii ar urma să ajungă la circa 3,7 miliarde de dolari.
De asemenea, studiul mai arată că investiţiile în reţelele de date mobile şi cele de fibră optică vor continua şi vor genera noi oportunităţi de creştere, piața urmând să fie dominată de Orange România, urmat de Telekom România şi Vodafone România.

Firmele româneşti, ultimele din UE la promovarea afacerii pe Internet

12% din firmele româneşti şi-au făcut publicitate online în 2016, ceea ce înseamnă că mai puţin de o treime din firmele care folosesc Internetul se promovează pe reţele sociale. Concret, doar 12 din 100 de firme românești cu peste 10 angajați și-au făcut publicitate prin intermediul Internetului în 2016, fiind pe ultimul loc din UE. De asemenea, mai puțin de jumătate dintre IMM din România (42%) au o pagină de Internet, scrie agenția de marketing Perceptum, într-un comunicat. Statistica Eurostat semnalează un grad mare de înapoiere al antreprenorilor români în privința utilizării celei mai eficiente metode de promovare a afacerii. Iar acest lucru îi privează de notorietate și, cel mai important, de un segment important de clienți. Astfel, în 2017, antreprenorii români ar trebui să profite de instrumentele de marketing puse la dispoziție de Internet. În plus, adaptarea paginilor web ale firmelor la telefoanele mobile va fi obligatorie pentru cei care vor vrea să recupereze terenul pierdut, spune Raluca Ghilea, director executiv Perceptum. S-a mai menţionat că, în luna octombrie 2016, aparatele mobile și tabletele au depășit, pentru prima dată, desktop-urile la rata de utilizare a Internetului. Astfel, primele au generat 51,3% din rata de utilizare a Internetului în toată lumea, comparativ cu 48,7%, nivel cuantificat de desktop-uri. De aceea, planul de business al antreprenorilor, în 2017, ar trebui să pornească de la următoarea realitate: telefonul mobil este folosit pentru orice.