Biserica Neagră, Castelul Bran și Cetatea Râșnov au fost vizitate anul trecut de peste 1,4 milioane de turiști, număr în creștere față de 2015. Pe primul loc între cele trei obiective turistice rămâne în continuare Castelul Bran, care a fost vizitat anul trecut de 800.000 de turiști, comparativ cu 610.000 de persoane în 2015. „Cei 800.000 de turiști au fost plătitori de bilete, dar am avut o medie de 2.200 de turiști pe lună care au beneficiat de gratuități la diverse evenimente publice sau private, organizate la Castelul Bran. Peste 60% dintre turiștii care au vizitat castelul au fost străini. Sperăm ca și în acest an să înregistrăm la fel de mulți turiști, mai ales că avem în pregătire o serie de evenimente pe lângă cele pe care le organizăm în mod tradițional. În acest an vom marca, în data de 19 noiembrie, împlinirea a 640 de ani de atestare documentară a obiectivului turistic, eveniment pentru care pregătim o serie de manifestări”, a declarat pentru AGERPRES Bogdana Balmuș, P.R. Manager la Castelul Bran. Următorul dintre cele trei obiective turistice ca număr de vizitatori este Cetatea Râșnov, cu 410.000 de persoane care i-au călcat pragul, plătitori de bilete, față 363.000 în anul 2015. Liftul cu cremalieră care face legătura dintre centrul orașului, complet modernizat, și Cetate, dar și numărul tot mai mare de evenimente culturale desfășurate în sezonul estival la Cetatea Râșnov fac ca numărul de turiști să crească an de an. Într-un top întocmit de publicația de turism Traveler, în anul 2015, Cetatea Râșnov se află pe lista celor mai frumoase „castele de zăpadă”, obținând poziția zece după alte cetăți care trebuie vizitate pe timp de iarnă, din Germania, Japonia, Scoția, Rusia, Cehia, Norvegia sau Turcia. Biserica Neagră, cel mai vizitat obiectiv turistic din municipiul Brașov, a fost admirată anul trecut de 255.750 de turiști, în mare parte străini, numărul reprezentând o creștere cu peste 5.000 de turiști față de anul 2015.