Emisiune numismatică aniversară „George Coșbuc”

La începutul acestei săptămâni, Banca Națională a României (BNR) a lansat în circuitul numismatic o monedă din argint dedicată împlinirii a 150 de ani de la naşterea poetului George Coşbuc. Moneda poate fi cumpărată, la prețul de 432 de lei (cu TVA inclusă), de la sucursalele regionale ale BNR.
Conform datelor instituției, moneda are o valoare nominală de 10 lei, cu un diametru de 37 de milimetri și o greutate de 31,103 grame. Tirajul emisiunii este de 200 de exemplare. “Aversul monedei redă o compoziţie inspirată din lirica lui George Coşbuc, anul de emisiune «2016», stema României, inscripţia „ROMÂNIA” și valoarea nominală de 10 LEI”, precizează BNR.

O treime dintre românii de peste 16 ani cumpără on-line

Un studiu publicat de către economica.net arată că o treime dintre românii cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani au cumpărat, de la începutul anului și până în prezent, produse şi servicii online. “Cei mai mulți achiziționează îmbrăcăminte şi încălţăminte, produse electrocasnice, iar locațiile acestora sunt în Bucureşti și în judeţele din Nord-Vestul ţării. Se poate sesiza, de asemenea, și faptul că ponderea persoanelor în vârstă de 16–74 ani care au apelat la serviciile magazinelor online pentru a comanda şi/sau cumpăra produse şi servicii a crescut în mod constant în ultimii ani, ajungând la 33,6% în anul 2016, în comparaţie cu anul anterior când a reprezentat doar 31,6%”, se arată și într-un raport al Institutului Național de Statistică.

A crescut deficitul bugetar al balanței comerciale

În primele zece luni ale anului curent, exporturile României au însumat 47,7 miliarde de euro, iar importurile – 55,6 miliarde de euro, rezultând astfel un deficit al balanţei comerciale de 7,9 miliarde de euro, potrivit datelor Ziarului Finaciar. Aceeași sursă mai precizează: ”Dacă în prima jumătate din an creşterea deficitului comparativ cu perioada similară a lui 2015 sărise de 30%, la 10 luni din 2016, această creştere s-a temperat la 18%. Se vede din datele Institutului Naţional de Statistică că această temperare este în strânsă legătură cu evoluţia cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, indicator care reflectă cel mai bine consumul privat”.
Consumul a crescut puternic ca urmare a majorărilor salariale efectuate în 2015 şi 2016 şi a reducerii TVA pentru alimente de la 24% la 9% în 2015 şi a diminuării taxei generale de la 24% la 20% la 1 ianuarie 2016.