F. T.
Potrivit unui comunicat al Inspectoratului de Poliție (IPJ) Prahova, “prevenirea infracțiunilor contra patrimoniului și, implicit, a înșelăciunilor, reprezintă o prioritate a oamenilor legii, chiar dacă, în ultima perioadă, acest gen de infracțiuni a cunoscut un trend descendent”.
În acest context, reprezentanții poliției prahovene mai precizează: “Atragem atenția angajaţilor societăților comerciale (vânzători/gestionari) să manifeste prudență atunci când primesc de la clienți bancnote de valoare mare, pentru a fi schimbate în altele mai mici, sau pentru a achita diferite produse. Sub pretextul că sunt clienți, escrocii profită de orice moment de neatenție a gestionarilor, pentru a sustrage din banii primiți, continuând să țină victima de vorbă, solicitându-le diverse lucruri pentru a nu realiza că au fost înșelați.
De asemenea, montarea unui sistem de supraveghere video își poate dovedi pe deplin utilitatea, în cazul în care în incinta unității comerciale ar putea fi săvârșită o infracțiune, indiferent de natura acesteia”.
Polițiștii prahoveni mai precizează atât “semnalmentele”, cât și modul de abordare al posibililor infractori: “Escrocii sunt îmbrăcați decent și vă vorbesc calm, nu se grăbesc, dar știu să vă grăbească; știu să vă asculte „durerile“ și doresc să păstreze mult timp deschisă comunicarea; vă privesc în ochi atunci când stați față în față; vă împiedică destul de calm, dar cu fermitate, să verificați ceea ce vă spun, respectiv calitatea oficială în care ei se erijează”.