N. Dumitrescu

După aproape o jumătate de an de când a fost ales primar, Adrian Dobre a conştientizat ceea ce şi ploieştenii au constatat pe propria piele: problemele semnalate municipalităţii nu sunt rezolvate la timp. Aşa că, dorind să mai şteargă din imaginea şifonată a Primăriei Ploieşti în relaţia de comunicare cu cetăţenii, ieri, edilul a anunţat că vrea să pună în aplicare un proiect al cărui rezultat să fie rezolvarea în maximum cinci zile a unei probleme sesizate de un ploieştean. Soluţia: înfiinţarea unui „corp de consilieri onorifici
ai primarului”! În traducere liberă, aceştia ar urma să fie un fel de mână dreaptă a edilului, preluând sesizările de la cetăţeni, verificându-le pe teren şi transmiţându-le apoi conducerii primăriei spre a găsi, punctual, soluţii.

Ieri, la săptămânala întâlnire cu presa, primarul Adrian Dobre a anunţat că a găsit soluţia prin care să fie redusă perioada de aşteptare a răspunsurilor solicitate de cetăţeni atunci când adresează sesizări pe adresa municipalităţii. „Ştiţi că, de când am preluat funcţia de primar, am întreprins o serie de demersuri care să vizeze, printre altele, şi îmbunătăţirea comunicării cu cetăţenii, în vederea desfăşurării unei mai bune activităţi.Totuşi, am constatat că această activitate nu funcţionează aşa cum mi-aş dori, inclusiv între primar şi conilierii locali. Prin urmare, am decis aplicarea unui proiect care are ca scop rezolvarea acestei situaţii. Este vorba despre constituirea unui corp de consilieri onorifici ai primarului. Într-un mod organizat, cei care vor dori să facă parte din această echipă vor prelua problemele de la cetăţeni care vor fi direcţionate direct către mine, astfel încât perioada de răspuns să fie de maximum cinci zile ”, a anunţat edilul Adrian Dobre. În acest cadru, acesta a recunoscut că la Dispeceratul Primăriei Ploieşti sunt înregistrate zilnic câte 50 de sesizări, ba, în unele zile, numărul acestora chiar se dublează, iar timpii de răspuns sunt foarte mari.
Cei care vor să fie consilieri onorifici ai primarului se pot adresa, deja, Primăriei Ploieşti prin intermediul unei solicitări scrise, care poate fi depusă fie la Registratură, la sediul din Palatul Administrativ, fie online, pe adresa primar@ploiesti.ro. Nu a fost fixat un anumit număr de persoane care să facă parte din acest proiect, precizându-se. „Cei care doresc să se implice în mod activ în problemele comunităţii pot face parte din acest corp al consilierilor onorifici ai primarului. Sper ca la jumătatea lunii viitoare să ştim deja pe cine ne bazăm. Persoanelor în cauză li se va emite o legitimaţie, pentru că doresc ca punerea în practică a acestui proiect să se facă în mod organizat. Acestea vor prelua sesizările venite de la ploieşteni pe tema drumurilor, a canalizării, a serviciilor publice, pe probleme ce ţin de deratizare, deszăpezire, iluminat public etc. Nu există un număr fix de persoane care vor forma acest corp de consilieri onorifici. Cu cât sunt mai mulţi, cu atât va fi mai bine”. Edilul a mai menţionat că pentru persoanele care se vor dovedi cele mai eficiente vor exista şi stimulente, respectiv, o zi pe săptămână vor avea posibilitatea să lucreze direct cu primarul, la cabinetul său, sau vor participa la diverse acţiuni, gen „schimb de experienţă”, în oraşele unde deja acest proiect s-a dezvoltat deja.