F.T.

Ieri, reprezentanţii producătorilor şi importatorilor de autoturisme din România au atras atenţia asupra faptului că eliminarea timbrului de mediu va contribui la o şi mai mare deteriorare a nivelului de siguranţă rutieră de pe şoselele din ţară.
În acest context, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile arată, publicând o statistică a Registrului Auto Român, că la nivelul anului 2015, în urma controalelor efectuate în trafic pe 81.702 vehicule, 5,55% din total (4.535 de maşini) prezentau un pericol iminent de accident.
„Se demonstrează, astfel, legătura directă între vârsta autovehiculelor şi riscul crescut pe care acestea îl reprezintă pentru ceilalţi participanţi la trafic, aceasta fiind destul de elocventă dacă analizăm teritorialitatea numărului de accidente cu urmări fatale, comparativ cu vechimea parcului auto din respectivele judeţe. În plus, trebuie avut în vedere faptul că autovehiculele, cu cât sunt mai noi, au elemente de siguranţă activă şi pasivă mai numeroase şi mai eficiente, comparativ cu cele fabricate în urmă cu mai mulţi ani . Scăderea nivelului de siguranţă în trafic nu este o noţiune abstractă. Aceasta se traduce, în primul rând, prin pierderi de vieţi omeneşti. Din acest punct de vedere, semnalul de alarmă pe care dorim să-l tragem, este acela că, deja, România ocupă un nedorit loc doi în rândul statelor membre UE în ceea ce priveşte numărul de accidente grave, soldate cu decese (indicatorul măsurat este numărul de decese la 1.000.000 locuitori), în ţara noastră înregistrându-se dublul mediei UE, respectiv 91 decese, comparativ cu 51, cât este media pe ansamblul UE”, se precizează într-un comunicat de presă.
De asemenea, se mai arată că scăderea nivelului de siguranţă rutieră are impact negativ inclusiv asupra bugetului de stat, în Strategia Naţională de Siguranţă Rutieră fiind stipulate şi costurile aferente accidentelor rutiere ce au loc în România.