V.Stoica
Prima avertizare din sezonul rece 2016-2017 privind condițiile vitrege din zona montană a județului Prahova a fost transmisă, ieri, de Instituția Prefectului, care a preluat informațiile primite de la Centrul Meteorologic Regional Muntenia. Problema care se pune odată cu intrarea în drepturi a iernii este și în acest an, ca și în anii trecuți, dacă autoritățile sunt pregătite pentru a interveni în caz de căderi abundente de zăpadă sau de apariție a poleiului pe drumurile naționale, drumurile județene sau cele locale.
Drumurile naționale și autostrada A3 tronsonul București – Ploiești au fost “rezolvate”, pentru că licitația a fost anulată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, urmând ca, până la finalizarea unei noi proceduri, deszăpezirea pe drumurile naționale din Prahova să fie preluată de firma care a câștigat licitația pentru sectoarele din Buzău și de Secția Drumuri Naționale Ploiești.
Lucrurile stau relativ asemănător și în privința drumurilor județene, pentru că până la finalizarea procedurilor de achiziție a serviciilor de deszăpezire va mai trece ceva timp, având în vedere că deschiderea ofertelor a avut loc la sfârșitul săptămânii trecute.
Cinci firme sau asocieri de societăți comerciale au participat la procedura de licitație deschisă online organizată de Consiliul Județean Prahova vinerea trecută, procedură care are drept scop încheierea, pentru prima dată, a unor acorduri-cadru pentru trei ani, respectiv pentru perioada 2016-2019. Autoritatea contractantă a revenit la împărțirea teritoriului județului Prahova în opt sectoare, pentru ca firmele care vor încheia contractele cu administratorul drumurilor județene – Consiliul Județean Prahova – să nu aibă probleme atunci când vor fi obligate să intervină pentru combaterea zăpezii sau a poleiului.
Pe de altă parte, însă, Direcția Județeană de Protecția Plantelor și de Întreținere a Drumurilor Județene Prahova va acționa, până la definitivarea procedurii de achiziție, pentru combaterea cu nisip a poleiului.
Coni SRL a depus ofertă pentru două loturi de drumuri județene, Rebelis Construcții – pentru un singur lot, Integral Beton Prest SRL (cu terț susținător Conferic SRL) – pentru patru loturi, Roni Civil Interroute SRL (cu terț susținător Liciu Con SRL) – pentru trei loturi și Strabenbau Loghistic SRL (cu terț susținător Dimex 2000 Company SRL) – pentru două loturi. Cea mai mare concurență s-a înregistrat pentru sectorul 1 de drumuri județene, pe locul al doilea fiind lotul (sectorul) 2. Pentru loturile 4,5,6,7 și 8 nu a fost prea mare înghesuială, pentru că acestea sunt considerate zone mai grele din punctul de vedere al intervenției pentru deszăpezire.
Opt sectoare pentru trei ani
Sectorul 1 este situat în partea de sud-vest a județului Prahova, între limita administrativă cu județele Dâmbovița și Ilfov și drumurile naționale DN 72 și DN 1. Acest lot cuprinde DJ 101 A, DJ 101 E, DJ 101 G, DJ 104 P, DJ 129,
DJ 130 A, DJ 140 și DJ 156, lungimea totală pe care ar urma să se intervină fiind de 102,543 km, în timp ce valoarea estimată a acordului-cadru fiind de maximum 3 milioane de lei fără TVA.
Al doilea sector de drumuri se află în partea de sud a județului Prahova, între limita administrativă cu județele Ilfov și Ialomița și drumurile naționale DN 1, DN1B şi DN1D. Cuprinde drumurile județene DJ100B parțial – între Potigrafu (DN 1) și intersecția cu DN 1 D, plus DJ 101 D, DJ 101 F, DJ 147, DJ 148, DJ 139 și DJ 201 A. Lungimea totală pe care se intervine este de 111,111 km, iar valoarea estimată fără TVA de maximum 4,7 milioane de lei.
Sectorul trei este situat în partea de sud-est a județului Prahova, între limita administrativă cu județele Ialomița și Buzău și drumurile naționale DN 1 B și DN 1 D, cuprinzând drumurile județene DJ 100 B parțial – între DN 1 D și Fulga de Jos (DJ 100 C), plus DJ 100 C, DJ 102 D, DJ 102 H, DJ 102 N parțial – între DN 1 B și Colceag (DN 1 D), plus DJ 146 și DJ 149 parţial – între DN 1 B și Baba Ana (DJ 102 D), lungimea totală pentru deszăpezire fiind de 89,8 km, la o valoare estimată de aproape patru milioane de lei.
Sectorul patru este situat în partea de est a județului Prahova, între limita administrativă cu județul Buzău, drumul național DN 1 B și drumul județean DJ 102 C. Cuprinde drumurile județene DJ 100 H, DJ 102 C, DJ 102 K, DJ 102 N parțial – între Gornet Cricov (DJ 102 C) și DN 1 B, DJ 102 R, DJ 104 N, DJ 149 parțial – între Fîntînele (DJ 102 K) și DN 1 B, DJ 234 parțial – între Salcia și Sîngeru (DJ 102 C), DJ 235 și DJ 238. De asemenea, datorită accesibilității, în aceasta zonă a fost inclus și drumul județean DJ 234 parțial – între Apostolache (DJ 102 C) și Chiojdeanca. Lungimea totală pe care se va interveni pe acest sector este de 131,543 km, iar valoarea estimată este de maximum 5,7 milioane de lei, fără TVA.
Cel de-al cincilea lot este situat în partea de nord-est a județului Prahova, între limita administrativă cu județul Buzău, drumurile naționale DN 1 A și DN 1 B și drumul județean DJ 102 C. Cuprinde drumurile județene DJ 100 L, DJ 100 M, DJ 102 B, DJ 102 E, DJ 102 L, DJ 102 M, DJ 230, DJ 231, DJ 232, DJ 219 parțial – între ieșirea din Vălenii de Munte și satul Zâmbroaia din comuna Predeal Sărari – DJ 233 și DJ 250. Lungimea totală de intervenție se întinde pe 160,060 km, valoarea estimată fără TVA fiind de maximum 4,79 milioane de lei. Sectorul șase se află în partea de nord a județului Prahova, între limita administrativă cu județul Brașov, drumul național DN 1 A, drumul județean DJ 102 (parțial) și partea de est a văii Slănicului. Cuprinde drumurile județene DJ 100 G, DJ 102, DJ 100 N parțial – între iesirea din Slănic și intrarea în Vălenii de Munte (DN 1 A), DJ 101 T, DJ 155, DJ 214 parțial – între intersecția cu DC 4 (Pietriceaua) și intersecția cu DJ 101 T (Aluniș), DJ 216 A, DJ 217, DJ 218 și DJ 219 parțial – între Teișani (DJ 100 N) și intrare Vălenii de Munte. De asemenea, datorită accesibilității, în această zonă a fost inclus și drumul județean DJ 100 N parțial – între DN 1 A și Drajna (DJ 230). Lungimea totală pe care se va interveni este pe acest sector de 106,692 km, valoarea estimată fiind de maximum 3,24 milioane de lei.
Cel de-al șaptelea sector este situat în partea de nord-vest a județului Prahova, între limita administrativă cu județul Brașov, drumul național DN 1, drumul județean DJ 102 (parțial) și partea de vest a Văii Slănicului. Cuprinde drumurile județene DJ 100 D, DJ 100 E parțial – între ieșirea din orașul Băicoi și intrarea în municipiul Câmpina -, DJ 101 S, DJ 101 R, DJ 102 I, DJ 205 G, DJ 207, DJ 214 parțial – între Telega (DJ 100 E) și intersecția cu DC 4 (Pietriceaua) – și DJ 215. Lungimea totală pe care se va interveni este de 106,958 km, valoarea estimată fiind de maximum 3,3 milioane de lei.
Ultimul sector, cel de-al optulea, este situat în partea de vest a județului Prahova, între limita administrativă cu județul Dâmbovița și drumurile naționale DN 1 și DN 72. Cuprinde drumurile județene DJ 100 E parțial – între ieșirea din municipiul Câmpina și Adunați (DJ 710), plus DJ 101 I, DJ 101 P, DJ 144, DJ 145, DJ 206, DJ 236, DJ 710, DJ 713, DJ 720 și DJ 720 D. Lungimea totala pe care se va interveni este de 121,699 km, la o valoare estimată fără TVA de maximum 3,77 milioane de lei.