Ce pot face dacă un comerciant nu eliberează bonul fiscal ?
Ce măsuri pot lua, în calitate de client, dacă un comerciant refuză să îmi elibereze un bon fiscal ?
Ionuț Rădulescu , Ploiești
* * *
Ministerul Finanțelor Publice recomandă clienților cărora un operator economic le refuză emiterea și înmânarea bonului fiscal să abordeze următoarea conduită: să solicite în mod expres eliberarea și înmânarea bonului fiscal în situația în care acesta nu este înmânat din proprie inițiativă de comerciant; să aștepte un interval rezonabil de timp care să permită operatorului economic efectuarea operațiunilor de eliberare și respectiv de înmânare a bonului fiscal; să nu părăsească unitatea comercială înainte de a apela serviciul TelVerde 0800.800.085; în cazul unui refuz al comerciantului, să invoce dreptul legal pe care îl are de a primi un bon fiscal, de a participa la loteria bonurilor fiscale și de a beneficia de bun sau serviciu fără plata contravalorii acestuia; dacă tot nu primește un bon fiscal, indiferent de motivul invocat de comerciant (nu are casă de marcat, aceasta nu este fiscalizată sau este defectă) să apeleze telefonul TelVerde 0800.800.085, care asigură posibilitatea sesizării, 24 de ore din 24, a unui operator din cadrul Direcției Generale Antifraudă Fiscală – ANAF, unde poate semnala nerespectarea legii fiscale de către comerciant ( sesizările anonime nu vor fi preluate). În cazul în care casa de marcat este defectă, comerciantul poate înmâna clientului o chitanță și factură la cererea acestuia. Plata contravalorii bunului sau serviciului trebuie făcută concomitent cu înmânarea bonului fiscal.
____________________
Dragi cititori, acest spaţiu de pagină vă aparţine. Aici îşi vor găsi loc punctele dumneavoastră de vedere în legătură cu ceea ce vă frământă, vă nemulţumeşte, vă îngrijorează, aţi dori schimbat sau credeţi că merită apreciat.