Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a aprobat propunerea de introducere a unui nou mesaj de avertizare (din categoria „Pentru o viaţă sănătoasă”), privind importanţa timpului de calitate părinte-copil, în Proiectul de modificare a Codului CNA, la iniţiativa unui post de radio. CNA a organizat, recent, o şedinţă extraordinară pentru a discuta propunerile de modificare a Codului de reglementare a conţinutului audiovizual (Codul CNA). Proiectul de modificarea/ completare a Codului a fost votat şi va fi publicat pe site-ul instituţiei, cel mai probabil, astăzi, urmând să intre timp de o lună în dezbatere publică. În acest timp cei interesaţi (radiodifuzorii sau alte organizaţii/ societăţi) pot trimite Consiliului observaţii şi recomandări privind textul. Una dintre cele mai importante modificări este interzicerea apariţiei copiilor în reclamele la produsele alimentare, spre protecţia acestora (şi pentru a evita manipularea telespectatorilor minori), dar afectând astfel industria de advertising (urmând, probabil, ca reprezentanţii agenţiilor de publicitate să depună amendamente la acest Proiect de modificare a legislaţie audiovizuale – Codul CNA).În aceeaşi şedinţă a fost discutată şi propunerea de introducere în Cod a mesajului „Pentru sănătatea emoţională a copilului dumneavoastră, petreceţi cât mai mult timp cu el”. Dacă va trece de dezbaterea publică şi va fi introdusă în textul modificat al Codului CNA, radiourile şi televiziunile vor fi obligate să difuzeze această avertizare. De asemenea, o altă propunere făcută Consiliului a fost referitoare la introducerea unei avertizări de sănătate privind importanţa alăptatului.














