Conducerea Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), împreună cu directorii mai multor agenții de turism membre ale asociației, care vând în special vacanțe pe litoralul românesc, și hotelieri din Eforie Nord, Jupiter, Venus, Saturn, Cap Aurora,
Neptun, Olimp și Mamaia au analizat rezultatele sezonului 2016 și au discutat modalități de colaborare, în favoarea turiștilor, pentru anul următor. Prioritatea pentru sezonul 2017 este creşterea vânzărilor de vacanţe pe litoral, implicit a gradului de ocupare, pentru lunile mai, iunie şi septembrie, au anunțat reprezentanții ANAT. Litoralul a atras în sezonul 2016 cu până la 12% mai mulți turiști decât în sezonul cald din 2015, datorită investițiilor realizate în ultimii ani de hotelieri, care au dus la creșterea calității serviciilor turistice, a măririi plajelor din Mamaia, Eforie Nord și Constanța, printr-o investiție a Companiei Apele Române Dobrogea-Litoral, dar și a conjuncturii internaționale, care a determinat un număr mai mare de români să își petreacă vacanțele în ţară. Iulie și august au fost cele mai solicitate luni pe litoralul românesc, cererea fiind atât pentru sejururi, în medie, de patru zile, cât și pentru weekend.