F. T.

Conform “Raportului privind activitatea de soluționare a petițiilor pe semestrul I al anului 2016”, în perioada 1 ianuarie – 30 iunie a.c., la această instanță au fost înregistrate 81 de petiţii, cele mai multe dintre ele fiind expediate de către persoane fizice (77), iar celelalte – de către persoane juridice.
Cererile, înaintate prin intermediul Biroului de Informații și Relații Publice (BIRP) al instanței, au fost soluționate în timpul legal prevăzut de lege, adică în maximum cinci zile – atunci când acestea vizau alte organe competente și, respectiv, 30 de zile pentru transmiterea, către solicitant, a răspunsului.
Multe dintre aceste solicitări (18) au vizat nemulțumiri privind modul de soluționare a dosarelor sau hotărârile pronunțate de către instanță, dar au fost și petiții care au vizat procedura de citare, de comunicare a unor acte oficiale.
De asemenea, pentru unii dintre justițiabili, motivul adresării la Biroul de Informații Publice al instanței l-a constituit urgentarea redactării hotărârilor judecătorești sau redactarea acestora în termenul stabilit de lege, precum și nereguli în ceea ce privește procedura de citare ori de comunicare a actelor oficiale. Patru petiții au reprezentat plângeri formulate împotriva judecătorilor care s-au pronunțat în dosarele înregistrate pe rolul Tribunalului Prahova sau față de grefieri.
Raportul dintre petițiile adresate pe suport de hârtie și e-mail a fost în favoarea celor pe suport de hârtie (46), urmate de cele transmise prin e-mail (34) și fax.
Sus-amintitele cereri au fost soluționate de către expertul asistent de la Biroul de Informații și Relații Publice al Tribunalului Prahova, sub coordonarea judecătorilor delegați la acest compartiment.