N.D.

Conform unor precizări ale Instituţiei Prefectului Prahova, în conformitate cu noile prevederi legislative ce vizează stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice, plata taxei de pașaport, precum și a tarifelor aferente confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, a atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial, a păstrării combinației numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizațiilor provizorii și a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat poștal sau în numerar. Plata se poate face on-line în sistem internet banking, dar și de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către contul deschis de către fiecare Instituție a Prefectului.

Plata în numerar se poate face la casieriile Trezoreriei statului, respectiv: Ploieşti, str.Aurel Vlaicu nr. 22(telefon 0244.407.710), Câmpina, Calea Doftanei nr.3 (0244. 376.012), Buşteni, str. Nestor Ureche nr.3 (0244.320.155; 0244.323.000), Mizil, str. Blajului nr. 8 (0244.251.671; 0244.250.649), Slănic, str.23 August nr.13 (0244.240.976), Vălenii de Munte, str. Popa Şapcă nr. 7 (0244.280.837, 0244.281.842), Trezoreria Boldeşti, cu sediul în Ploieşti, str. Democraţiei nr. 60-62 (0244. 512.879), Casieria Instituției Prefectului – Județ Prahova (pentru pașapoarte), Ploiești, Bd.Republicii nr. 2-4, intrarea ”B”, camera 1, la ghișeele Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (pentru documentele emise de acesta) din cadrul Instituției Prefectului Prahova, Ploiești, str. Vasile Lupu nr. 60, etaj II, prin mandat poștal. Sumele se încasează într-un cont de disponibil deschis la Trezoreria Statului pe numele Instituției Prefectului Prahova, astfel: * Taxele pentru pașaport: se achită pe numele titularului pașaportului, beneficiar: Instituţia Prefectului, Județul Prahova, C.F. 2845249, IBAN RO73TREZ521502602X014807;
* Taxele pentru contravaloarea tarifelor aferente confecţionării şi valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, a păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizaţiilor provizorii și a permiselor de conducere: C.F. 2845249, IBAN RO56TREZ521502601X014806. Pe documentul de plată vor fi înscrise următoarele informații : CNP-ul și numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal și denumirea Instituției Prefectului unde va fi depusă cererea de eliberare a pașaportului, a permisului de conducere, a certificatului de înmatriculare sau a altor documente, după caz, suma și tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata. În situația pașapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea pașaportului, taxa pentru serviciul public prestat și, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată față de cât este în prezent. Atât în cazul pașapoartelor simple temporare, cât și al pașapoartelor simple electronice, în situația în care plata taxei de pașaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă. Atunci când plata se efectuează prin mandat poștal este necesară prezentarea ca document doveditor al plății factura aferentă emisă de oficiul poștal. Actele necesare și termenele de eliberare ale documentelor emise de MAI rămân neschimbate. Cererile pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice, precum și pentru pașapoartele simple temporare se pot depune la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliu. Pașaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor, nu doar acela la care s-a depus cererea, cu condiția ca persoanele în cauză să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare,pașapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reședință, în schimbul unei taxe suplimentare care se plătește la momentul primirii documentului.În acest context, s-a mai menţionat faptul că, urmare a acestor modificări legislative, plata în numerar a acestor taxe nu se mai face prin casieriile CEC Bank.