V. Stoica
Orice s-ar spune, pasajul giratoriu suspendat de la ieșirea din Ploiești spre Păulești este unic în România și printre puținele lucrări de infrastructură rutieră de acest tip din Europa. Faptul că mulți prahoveni au fost curioși să simtă pe propria lor… mașină cum se circulă pe vestitul giratoriu suprateran a fost confirmat încă de sâmbăta trecută, ziua în care a fost deschis circulației pasajul spre Păulești și Blejoi. Potrivit reprezentanților Consiliului Județean Prahova, numai în ziua inaugurării – sâmbătă, 28 mai – au circulat pe giratoriul suspendat nici mai mult, nici mai puțin de 14.700 de autovehicule, iar în trei zile de la inaugurare, potrivit președintelui Consiliului Județean Prahova, Mircea Cosma, au trecut pe pasajul respectiv peste 30.000 de autovehicule.
Consiliul Județean Prahova a finalizat toate cele șase proiecte pe care le-a avut finanțate – în calitate de beneficiar – din fondurile europene aferente Programului Operațional Regional 2007-2013, toți banii fiind deja rambursați, potrivit președintelui CJ, Mircea Cosma. Prima lucrare de infrastructură rutieră finanțată prin POR și finalizată a fost pasajul peste DN1, pe drumul județean DJ 236, în zona de nord a municipiului Ploiești, lângă marile complexe comerciale. Deși proiectul a demarat în același timp cu cel al Parcului Municipal Ploiești Vest, pasajul pe DJ 236 a fost deschis circulației la sfârșitul anului 2012, fiind – conform datelor oficiale – traversat până la începutul lunii martie a acestui an, de peste un milion de vehicule, în ambele sensuri de mers.
Sâmbătă, 28 mai, a fost inaugurată cea mai amplă lucrare finanțată prin Programul Operațional Regional în perioada 2007-2013, pasajul giratoriu suspendat de la ieșirea din Ploiești spre Păulești. 14.700 de mașini s-au înscris în giratoriul suspendat chiar în ziua inaugurării, alte 9.000 de autovehicule – în a doua zi, duminică, 29 mai – pentru ca după numai trei zile de la inaugurare să se atingă cifra de 30.000 de mașini intrate în giratoriul suspendat. Se pare că media zilnică a autovehiculelor care vor tranzita pasajul de la ieșirea din Ploiești spre Păulești ar ajunge la circa 17.400 de mașini, potrivit estimărilor.
Investiţia în pasajul suprateran, gândită în ideea fluidizării traficului în zona de nord a Polului de Creştere Ploieşti-Prahova, prin separarea traficului periurban de traficul naţional, este una de amploare, totalizând 55.090.599,08 lei, din care valoarea asistenței financiare nerambursabile este de 49.066.473,99 lei.
Pasajul are forma unei giraţii cu raza interioară de 40 m şi raza exterioară de 51,50 m, calea inelară având lăţimea de 11,00 m. Pasajul înlocuiește intersecţia semaforizată existentă în trecut, asigurând legătura dintre DJ102 şi DN1B prin bretele de acces denivelate, deviind şi separând astfel fluxurile de trafic, respectiv traficul general de tranzit de cel comercial în zona de dezvoltare din partea nordică a municipiului Ploieşti și de cel periurban. Perioada de implementare a proiectului a fost de 42 luni de la data semnării contractului de finanțare.
Până la sfârșitul acestui an, potrivit estimărilor făcute de președintele CJ Prahova, Mircea Cosma, ar trebui să fie realizate și lucrările de extindere a iluminatului public de la ieșirea dinspre Spitalul Județean de Urgență Ploiești până la intrarea pe pasajul de la Păulești.