Alex Călinoiu
Lucrările la primul sens giratoriu suspendat din România intră în linie dreaptă, conducerea Consiliului Judeţean Prahova –
beneficiarul acestui proiect – anunţând că a fost demarată asfaltarea bretelelor de legătură, iar ieri era programată începerea turnării stratului de mixtură asfaltică pe inelul superior al acestuia.
Sensul giratoriu este realizat la ieşirea din Ploieşti spre Păuleşti, la intersecţia dintre DN 1B şi Drumul Judeţean 102, cel care porneşte din dreptul Spitalului Judeţean de Urgenţă.
Reprezentanţii instituţiei prahovene anunţă că – dacă vremea se menţine bună în această perioadă – proiectul va fi finalizat mai devreme decât se estimase, existând şanse ca pe 9 aprilie să se poată circula aici.
„Specialiştii în proiecte şi lucrări au dat liber la asfaltare. Pe 9.04 a.c., dacă nu plouă circulăm pe inel”, a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Mircea Cosma. Consilierul personal al acestuia, Andrei Ţurcanu, ne-a oferit mai multe amănunte cu privire la evoluţia lucrărilor. „Zilele trecute erau în desfăşurare lucrările pentru aşternerea stratului de uzură pe DJ 102 aferent racordării la rampele de acces către Ploiești și Păulești şi pregătirea suprafeței şi trasarea nivelului în vederea așternerii primului strat de mixtură asfaltică pe giratoriu. Acum se montează profilul metalic tip omega la parapeţi şi se fac ultimele pregătiri pentru turnarea primului strat de asfalt pe giratoriu. Temperaturile sunt favorabile pentru execuția acestor categorii de lucrări”.
Autorităţile prahovene au discutat şi despre apariţia unei fisuri în dreptul unei îmbinări de la sensul giratoriu, care a făcut vâlvă în această săptămână pe reţelele de socializare, după ce un cetăţean a postat pe Facebook o imagine în care apare această problemă. „Nu este niciun motiv de îngrijorare, este o crăpătură apărută lângă un rost şi este remediabilă. Nu este un defect structural, este o problemă de suprafaţă, o fisură care nu pune probleme”, a dat asigurări Andrei Ţurcanu.
Sensul giratoriu care se construieşte la ieşirea din Ploieşti spre Păuleşti este realizat în baza unui proiect european în valoare totală de aproape 64 de milioane de lei, având o finanţare nerambursabilă de aproximativ 50 de milioane de lei din partea Uniunii Europene.














