În topul preferinţelor vizitatorilor de muzee, România se afla la mijlocul clasamentului european, devansând țări cu tradiţie. În ultimul deceniu, turismul cultural – istoric a luat o amploare fără precedent, stimulat de interesul publicului larg pentru monumentele istorice. Conform Organizaţiei Mondiale a Turismului, la sfârşitul deceniului trecut, numărul turiştilor ajunsese la aproape 900 de milioane de persoane. Aproximativ 10,3 % dintre aceştia, respectiv peste 92 de milioane de oameni, vizitau Europa Centrală şi de Est. Pentru anul 2020 se estimează înregistrarea a aproximativ 1,6 miliarde de turişti pe tot globul şi a cca. 700 de milioane în Europa. Legătura dintre turism şi dezvoltarea economică este directă şi imediată, în condiţiile în care numai serviciile turistice asigură în medie 4% din produsul brut al UE. În topul preferinţelor vizitatorilor de muzee, România se află la mijlocul clasamentului european, devansând țări cu tradiţie, precum Grecia sau Rusia, se arată într-un comunicat al companiei SIVECO . “Publicul interesat de patrimoniul cultural imobil este format, în general, din participanţi la programele publice educaţionale, iar pentru sporirea interesului acestora, este nevoie de o abordare proactivă, modernă. Soluţia IT propusă de SIVECO pentru valorificarea patrimoniului cultural al României constă într-o platformă virtuală care răspunde nevoilor actuale de informare a publicului larg, contribuind în acelaşi timp şi la conservarea acestuia pentru a fi disponibil şi generaţiilor viitoare. Utilizatorii beneficiază, astfel, de o experienţă multimedia completă prin conectarea la cultura trecută şi prezentă a comunităţii locale sau regionale, cei interesaţi având posibilitatea să navigheze simultan prin colecţiile unor biblioteci virtuale”, se mai arată în comunicat. Soluţia informatică presupune realizarea unui itinerariu virtual care să conţină replicile digitale complexe ale monumentelor cu valoare istorică, susţinând astfel valorificarea turistică a patrimoniului cultural imobil din orice localitate sau regiune. Prin intermediul acestei platforme, informaţiile sunt prezentate în mod interactiv, fiind astfel preluate şi înţelese de potenţialii vizitatori mult mai uşor.