Ministrul Educației, Adrian Curaj, a declarat că este nevoie de echilibru pentru a stimula performanța și a răspunde nevoilor de echitate și incluziune, adăugând că pentru prima dată în dezvoltarea cadrului curricular vor fi stabilite grupuri interdisciplinare, care vor lucra independent pe conținuturile manualelor școlare.
„Undeva, la sfârșitul lui februarie vom avea rezultatul consultărilor și al dialogului cu experții, cu societatea civilă, cu toți aceia care au dorit să se implice, adică un nou cadru curricular. Pentru prima dată în dezvoltarea cadrului curricular vom avea următoarea abordare: pentru fiecare materie vom stabili câte trei grupuri care vor lucra independent. Aceste trei grupuri, a căror structură va fi definită prin termenii de referință pregătiți de grupul pentru curriculum, vor avea o componență interdisciplinară. Deci, trei grupuri pe fiecare materie vor lucra separat. În tabăra de vară, pentru fiecare disciplină vom aduce laolaltă aceste grupuri și câte 10 profesori, să spunem: discută, iar la sfârșit, din cele trei scenarii, împreună cu profesorii vom alege cel mai bun scenariu posibil astfel încât în octombrie să putem anunța licitația pentru manuale. În același timp, pentru că au fost atâtea probleme cu licitațiile pentru manuale, am făcut un grup cu editori, părinți, copii și sindicate ale profesorilor și am spus: haideți să vedem ce dureri am avut, măcar pe acelea să le evităm. Acest grup discută de fapt cum ar arăta condițiile pentru o licitație în care să eliminăm lucrurile fără rost, adică situațiile care ar putea genera probleme. Eu îmi doresc un echilibru — un preț decent pentru o calitate excelentă. Până la urmă trebuie să plătești decent pentru o calitate foarte bună”, a declarat, pentru Agerpres, ministrul Educaţiei, Adrian Curaj.
Mai mult, ministrul vorbeşte de o inovare în educaţie, „un mediu în care elevului să nu-i fie frică de profesor, iar profesorul stimulează elevul să caute, să întrebe, să fie curios”.
„O oră de curs în care, după mine, ar trebui să fie un continuum între profesor și elev. Manualele, ne plac sau nu ne plac, sunt prea rigide, sunt mai puțin inspirate. Rolul nostru ar fi acela de a-i ghida spre informație, spre cunoaștere. Aș vrea ca școala să fie spațiul în care copiii noștri, elevii noștri, să fie stimulați pentru a se apropia de cunoaștere. Aici ar trebui să ajungem: un mediu în care elevului să nu-i fie frică de profesor, iar profesorul stimulează elevul să caute, să întrebe, să fie curios. Toți aceștia, profesori și elevi, pot contribui foarte bine la dezvoltarea de conținuturi de învățare online. Avem atâtea resurse pe care le putem folosi la clasa, sau putem face altele noi… Îmi doresc să văd folosite la clasă materiale noi, profesorii să nu mai stea doar după manual, să fie creativi în relația cu elevii lor”.