Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică din România (FAPT) afirmă că situaţia tensionată din vestul Europei determină creşteri în vânzarea de turism românesc, reprezentanţii acesteia aşteptându-se la un grad foarte bun de ocupare a unităţilor turistice în perioada Sărbătorilor de Iarnă. Reprezentanţii FAPT au afirmat, într-un comunicat de presă, că în ultimele zile s-a remarcat o creştere consistentă a cererii de vacanţe şi weekenduri în destinaţiile româneşti. „Situaţia tensionată din vestul Europei şi campaniile tot mai vizibile de promovare derulate de către FAPT, prin asociaţiile de promovare locale, precum «Vacanţă în ţara mea», determină creşteri în vânzarea de turism românesc. (…) Estimăm un grad foarte bun de ocupare în locaţiile turistice româneşti pentru Sărbătorile de Iarnă”, a spus preşedintele FAPT, Corina Martin. „Vânzările sunt în certă creştere şi asta ne bucură. Pentru 2016, estimăm o creştere de 20 la sută a vânzărilor în destinaţiile româneşti, având în vedere că intră în circuit şi tichetele de vacanţă”, a mai adăugat Corina Martin.

Salina Praid vizitată de 550.000 de turişti în 2015

Salina Praid a avut, în primele zece luni, un profit de aproape 5 milioane de lei, în creştere cu aproximativ 60 la sută faţă de anul trecut, în special datorită activităţii turistice, potrivit Mediafax. Directorul Salinei Praid, Seprődi Zoltán, a declarat că, în primele zece luni, profitul societăţii este de 4,948 de milioane de lei, faţă de trei milioane de lei în aceeaşi perioadă a anului 2014, în creştere cu 60,63 la sută faţă de anul anterior. În primele zece luni, în subteranul Salinei Praid au coborât 550.000 de persoane, faţă de 537.000 în tot anul 2014. „Este un număr record faţă de anii precedenţi, am avut oaspeţi din toată ţara, din Europa, dar şi de pe alte continente, din Canada, Japonia, Brazilia sau China, iar ştrandul cu apă sărată, cel mai mare şi modern din România, a primit 70.000 de vizitatori”, a afirmat Seprődi. Şeful Serviciului de Turism din cadrul Salinei Praid, Ilie Colorian, a menţionat că situaţia contabilă definitivată pentru primele opt luni arată încasări care depăşesc 2,3 milioane de euro numai din activităţile de turism ale societăţii, cu aproximativ 15 la sută mai mult decât anul trecut. „Cine vine în Transilvania automat caută şi Praidul. Medicii recomandă tratament în Salina Praid şi dirijează către noi multe persoane, chiar dacă au mai făcut tratament în celelalte saline, la Târgu Ocna, Cacica sau Slănic Prahova. Baza de agrement din salină se află la o adâncime foarte mică, la 120 de metri, asta înseamnă presiune mai mică şi o ventilaţie foarte bună”, a explicat Ilie Colorian.

A fost iniţiat proiectul „Bucovina Nevăzută”

Consiliul Judeţean Suceava va promova începând din 2016 proiectul turistic „Unseen Bucovina – Bucovina Nevăzută”. Acesta vizează în special promovarea turismului activ din judeţul Suceava și a fost prezentat deja la Barcelona. “E greu să compari Barcelona, oraş în care există foarte multe monumente UNESCO, cu mănăstirile din Bucovina. Sigur că acestea reprezintă un brand important pentru judeţ, dar trebuie să încercăm să găsim o nişă prin turismul activ. În cadrul discuţiilor de la Barcelona ne-am referit într-o mare măsură la acest aspect şi am văzut că au apreciat foarte bine această idee de turism activ pentru familii tinere, cu copii, care vor să facă şi altceva în vacanţă”, a declarat Cătălin Nechifor, președintele Consiliului Judeţean Suceava. În cadrul proiectului vor fi promovate traseele din zona montană, peşterile, dar și activități precum river rafting, mountain biking.