Compania CFR susţine că are în proiect modernizarea staţiei de cale ferată

Ana Maxim

În zona gării Sinaia, mai multe lucrări de reabilitare au fost efectuate de administrația locală, dar clădirea acesteia a rămas în stare avansată de degradare, compania CFR nerealizând lucrările de reabilitare ce se impun, a anunțat Primăria Sinaia. Reprezentanții acesteia precizează într-un comunicat de presă că în zonă au fost create noi locuri de parcare, o stație de taxiuri şi o alta pentru parcare temporară, spaţii verzi, sistemul de iluminat a fost integral schimbat şi au fost realizate trotuare și zone pietonale. De asemenea, Aleea Caraiman (cea care face legătura între gară și centrul orașului) a fost reabilitată, fiind, pentru prima dată, accesibilă atât persoanelor cu dizabilități, cât și bicicliștilor, fiind refăcută în totalitate și aleea pietonală cu trepte ce face legătura între Gară și Bulevardul Ferdinand. “În vederea dezvoltării unui cadru unitar al acestei zone, cât și pentru siguranța călătorilor au fost înaintate mai multe adrese pentru refacerea fațadelor Gării Sinaia. În momentul de față, aceste fațade reprezintă un real pericol pentru trecători. În orice clipă, părți de tencuială sau chiar din acoperiș pot cădea și răni călătorii aflați în tranzit. Deși au fost somați cu privire la starea calității avansate de degradare în construcții a gării de călători a orașului Sinaia, până în prezent, Sucursala Regională CF București nu a luat nicio măsură. Mai mult decât atât, reprezentanții încearcă să paseze responsabilitatea în cazul producerii unui accident, invocând amplasarea greșită a unor bănci pentru călători și a spațiilor verzi. Nu este pentru prima dată când Primăria orașului Sinaia face demersuri intense pentru a atrage atenția celor vizați în privința acordării importanței cuvenite Gării Sinaia, unde an de an staționează trenul Orient Express, Trenul Regal, iar zilnic la linia I opresc circa 30 de trenuri”, se arată în comunicatul de presă transmis de Primăria Sinaia.
În acest context, am solicitat un punct de vedere și din partea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, care ne-a transmis, ieri, următorul răspuns: “Compania este preocupată permanent de îmbunătăţirea condiţiilor oferite călătorilor în staţiile de cale ferată, un spaţiu public destinat pasagerilor care optează pentru călătoria cu trenul. În acest sens, vă informăm că următorul proiect de modernizare a staţiilor de cale ferată cuprinde 46 de gări, printre care se numără şi Gara Sinaia, programul urmând să fie supus aprobării pentru finanţare prin Programul Operațional Infrastructură Mare, în perioada 2016 – 2020. În cursul acestui an, Sucursala Regională CF Bucureşti a organizat deja licitaţia pentru servicii de expertiză tehnică a clădirii staţiei CF Sinaia şi proiect tehnic pentru măsuri tehnice de intervenţii, consolidare, reparaţii şi amenajare clădire de călători.
În final, prin demersurile pe care deja le întreprindem, ne dorim o bună colaborare la nivel local, astfel încât să susţinem reciproc eforturile depuse în vederea îmbunătăţirii condiţiilor oferite călătorilor”. Prima clădire de călători a staţiei Sinaia a fost inaugurată în 1879, dar în 1911 aproape întreg ansamblul a fost demolat şi pe locul său s-a ridicat actuala clădire a gării, deschisă călătorilor. Din gara anului 1879 a rămas Salonul Regal, ca o clădire separată, ce găzduieşte astăzi o colecţie unicat de machete şi însemne feroviare. În intervalul 1938-1940 s-a construit şi gara regală a lui Carol al II-lea.