În România, comenzi de muniţie şi armament de 215 milioane de dolari

Companiile româneşti din domeniul apărării au contractat, în prima jumătate a anului, comenzi pentru muniţie şi armament în valoare de circa 215 milioane dolari, care le asigură producţia până în 2019, unele dintre acestea urmând să funcţioneze la capacitate maximă de producţie. „Valoarea contractelor încheiate în prima parte a anului este aproximativ egală cu valoarea însumată a exporturilor din ultimii 3 ani. Sunt companii – Uzina Mecanică Sadu, Uzina Mecanică Cugir, Fabrica de Arme Cugir, Uzina Mecanică Mija şi Carfil Braşov – care vor atinge capacitatea maximă de producţie şi în acelaşi timp un grad mare de ocupare a forţei de muncă”, arată Ministerul Economiei, într-un comunicat. Industria este dependentă de piaţa externă, atât în ceea ce priveşte aprovizionarea cu materii prime, materiale, subansamble sau componente, cât mai ales din punct de vedere al desfacerii, în condiţiile în care peste 80% din producţie este destinată exportului. Cifra de afaceri a companiilor din domeniul apărării a crescut în primul semestru cu 13%, la 309,1 milioane lei, iar exporturile au urcat faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut cu 31,7%, la 284 milioane lei. Cele mai mari majorări ale afacerilor au fost înregistrate de Uzina Mecanică Sadu – 65%, Fabrica de Arme Cugir – 60%, IAR – 52% şi Romarm – 47%. În ceea ce priveşte livrările pe pieţe externe, companiile cu cele mai mari creşteri sunt Avioane Craiova – 86,5%, Romarm – 39,3% şi IOR – 28,2%.

Vânzările de bere au crescut

Vânzările de bere au crescut în primul semestru cu 3,8%, la 7,6 milioane hectolitri, după doi ani consecutivi de scădere a consumului, a anunţat asociaţia Berarii României.
„Deşi încă timidă, sperăm ca această creştere a pieţei berii să fie reconfirmată şi de rezultatele finalului de an. Astfel, s-ar putea constitui o bază validă pentru dezvoltarea durabilă viitoare a sectorului berii, ce poate debuta în 2016, odată cu intrarea în vigoare a noului Cod Fiscal”, a declarat într-un comunicat preşedintele asociaţiei, Lucian Ghinea. Potrivit asociaţiei, vânzările au fost influenţate de evoluţia pozitivă înregistrată de indicatorii economici. Asociaţia arată că sectorul românesc al berii are un nivel zero al evaziunii fiscale pe lanţul de producţie, contribuie cu peste 60% din totalul accizei colectate la bugetul de stat de pe piaţa băuturilor alcoolice, aproape jumătate din preţul unei beri fiind reprezentat de taxe, şi a atras până în prezent investiţii de peste 1,3 miliarde euro, asigurând direct şi indirect 69.700 locuri de muncă. Anul trecut, piaţa berii a scăzut cu 8,6%, la 14,9 milioane hectolitri, iar în 2013 cu peste 10%.