Creșteri la comerțul cu ridicata, în opt luni
Institutul Național de Statistică (INS) anunță că, în opt luni din acesta an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014, cifra de afaceri în comerţul cu ridicata – mai puțin la autovehicule şi motociclete – a înregistrat o creştere de 2,6%. Cele mai mari creșteri le-au cunoscut comerţul cu ridicata al produselor agricole brute şi al animalelor vii, al echipamentelor informatice şi de telecomunicaţii, precum şi cel nespecializat.
În perioada menționată au mai fost înregistrate creşteri la comerţul cu ridicata al produselor alimentare, al băuturilor şi al tutunului, iar scăderi au fost în comerţul cu ridicata al altor maşini, echipamente şi furnituri etc.
Operatorii economici ar urma să aibă un sediu electronic
Potrivit unei inițiative legislative, operatorii economici ar urma să aibă, obligatoriu, un sediu electronic, sub forma unei adrese de e-mail identică fie Codului Unic de Înregistrare fie Codului de Identificare Fiscală. Respectiva adresă de e-mail ar urma să fie primită de fiecare companie la momentul înregistrării ei fiscale.
După cum se arată în expunerea de motive care a însoțit iniţiativa, acest lucru ar urma să faciliteze derularea comunicării şi eliminarea costurilor cu tipărirea unor formulare, decizii, citaţii şi alte acte administrative, precum și eliminarea unor întârzieri generate de imposibilitatea dovedirii transmiterii unor documente prin menţiunile efectuate de factorul poştal sau agentul procedural.
Valoarea brandului de țară a rămas aceeași
Un studiu publicat de o companie americană plasează, și în acest an, țara noastră, pe locul 48 ca valoare a brandului de țară, la fel ca și în 2014. România este devansată în acest clasament de țări ca Nigeria (locul 41), Iran (46), dar se situează în fața unor state europene precum Ungaria (53), Grecia (59), Slovacia (60) etc.
Studiul a calculat valoarea brandului pe baza mai multor factori, grupați în trei categorii: bunuri și servicii, turism, investiții și societate, corelate ulterior cu Produsul Intern Brut al țării respective.














