Alex Călinoiu
Primăria Ploieşti a anunţat, ieri, finalizarea lucrărilor incluse în proiectul de modernizare a liniilor de tramvai de pe traseul 101, etapa I. Contractul face parte dintr-un set de patru acorduri semnate de municipalitate, pentru modernizarea căii de rulare a tramvaielor, cu finanţare de la Uniunea Europeană. Tronsonul – cuprins între intersecţia dintre Bulevardul Republicii şi Şoseaua Vestului, în zona Cablul Românesc, şi intersecţia dintre străzile Gheorghe Doja şi Candiano Popescu, din apropierea Halelor Contrale – are o lungime de 3,32 kilometri, fiind cel mai scurt dintre cele patru. Lucrările au început anul trecut, iar autorităţile locale au anunţat că ieri a avut loc recepţia lor.
„La capitolul caracteristici tehnice reamintim aici lungimea traseului, respectiv 3,32 km – cale simplă, precum și un număr de 6 peroane cu o lungime utilă de 30 m. Lucrările au vizat reconstrucția integrală a tramei stradale aferente căilor de rulare existente, incluzând: refacerea infrastructurii și a suprastructurii căii de rulare propriu-zise, refacerea liniei aeriene de contact și înlocuirea stâlpilor de susținere a rețelei electrice, precum și refacerea infrastructurii și a suprastructurii rutiere și pietonale”, se arată într-un comunicat de presă transmis ieri de administraţia locală.
Contractul, încheiat cu o asociere de firme compusă din Tancrad SRL, Dorsalve SRL şi Virgfan SRL, a avut o valoare de 19,7 milioane de lei fără TVA – potrivit informaţiilor existente în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice – şi a fost semnat în vara lui 2014, după o licitaţie care, în urma contestaţiilor, a durat aproape un an şi jumătate. Pe durata lucrărilor, constructorii au fost nevoiţi să închidă, vreme de două luni, mai multe tronsoane din Bulevardul Republicii.
Autorităţile ploieştene anunţă că şi un al doilea proiect de modernizare a liniilor de tramvai se apropie de finalizare. Este vorba despre tronsonul de la Spitalul Judeţean până la intersecţia dintre Şoseaua Nordului şi Republicii, pentru care în aceste zile au loc ultimele lucrări. Singurele emoţii rămân la tronsonul care porneşte de la aceeaşi intersecţie şi se întinde până la Gara de Vest. Aici, Primăria a dat ordin de sistare a lucrărilor, după ce Direcţia Juridică şi cea Economică au refuzat să avizeze plata facturilor, invocând faptul că una dintre cele trei firme membre în asocierea care a câştigat licitaţia a intrat în faliment.