Senatorul Christian Gigi Chiru i-a trimis lui Sorin Cîmpeanu o adresă prin care îi solicită amendarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar (ROFUIP), cu un paragraf referitor la expunerea ostentativă a tatuajelor, piercingurilor şi bijuteriilor cu simbolistică sexuală, antisemită, rasistă sau xenofobă şi a vestimentaţiei care excede limitele decenţei şi ale respectului faţă de şcoală.

„Apreciind interesul şi implicarea în promovarea unui cadru favorabil educaţiei şi formării de calitate a tinerilor din şcoala românească, senatorul Christian Gigi Chiru i-a solicitat ministrului să ia în considerare propunerea sa şi să dispună prin Ordin al ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice completarea OMEN nr. 5.115/ 15.12.2014, privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, după cum urmează:

Articol unic: La Art. 139 se introduce o nouă literă, litera r), cu următorul cuprins: „Art. 139. – Este interzis elevilor şi tinerilor din sistemul de învăţământ preuniversitar: r) să lezeze imaginea publică a unităţii de învăţământ prin exhibarea, în incinta şi în imediata apropiere a acesteia, a tatuajelor, desenelor, a piercingurilor decorative, a vestimentaţiei sau a bijuteriilor cu caracter provocator, cu simbolistică sexuală, antisemită, rasistă sau xenofobă şi care exced limitele decenţei, ale politeţii şi respectului faţă de colegi, faţă de personalul unităţii de învăţământ şi faţă de alţi cetăţeni care vin în contact cu instituţia de învăţământ.”, se arată într-un comunicat de presă al senatorului PNL.

Chiru consideră că este benefică clarificarea normelor de conduită. „Realitatea din şcolile româneşti obligă la luarea unor măsuri de această natură, în sensul protejării drepturilor beneficiarilor direcţi, dar şi al moralităţii, decenţei şi respectului faţă de propria persoană, de persoana celorlalţi şi, implicit, faţă de şcoală în general. Într-o societate accentuat globalizată şi inundată informaţional, şcoala prietenoasă încurajează incluziunea socială, apropierea culturală şi cultivarea spiritului civic, promovând libertatea ca formă a respectului faţă de semeni. O astfel de şcoală cultivă valorile sociale, etice, estetice şi educaţionale cu asumarea conştiinţei că elevul este oglinda profesorului şi viceversa iar şcoala este reflexia societăţii”, se precizează în documentul trimis de senatorul Chiru ministrului Cîmpeanu.

Parlamentarul mai precizează că „elevii mai mari, ca şi profesorii sau membrii familiilor pot reprezenta modele pentru tinerii aflaţi încă în procesul de educaţie şi formare”: „Şcoala nu trebuie să condiţioneze sau să limiteze în mod exagerat accesul la educaţie sau libera exprimare a elevilor, dar trebuie să traseze clar şi cu fermitate regulile şi principiile bunei conduite, să formeze elevii în sensul respectului faţă de lumea şcolii, al decenţei şi al asumării responsabilităţilor”.