F.T.

În primul semestru al acestui an, la Curtea de Apel Ploiești au fost înregistrate 128 de petiţii, cele mai multe dintre ele (118) fiind adresate de către diverse instituții juridice, restul aparținând persoanelor fizice.
Cererile, înaintate prin intermediul Biroului de Informații și Relații Publice (BIRP) al instanței, au fost soluționate de către expertul asistent al compartimentului, în special de către judecătorul titular al acestuia. Toate au fost rezolvate în timpul prevăzut de lege – respectiv maximum cinci zile atunci când acestea vizau alte instituţii competente și, respectiv, 30 de zile pentru transmiterea, către solicitant, a răspunsului.
O parte a petițiilor trimise în primul semestru al acestui an pe adresa Curții ploieștene au vizat relații privind dosarele aflate pe rolul instanței (74 de solicitări). De asemenea, motivul adresării la Biroul de Informații Publice al instanței l-a constituit urgentarea redactării hotărârilor judecătorești sau redactarea acestora în termenul stabilit de lege. Într-o măsură destul de mică, expeditorii petițiilor s-au plâns la adresa unor magistrați, de procurorii care i-au trimis în judecată sau față de grefieri.
Cele mai multe solicitări (78) au fost telefonice, pe suport electronic fiind înregistrate 32, iar pe suport de hârtie și fax – 18 solicitări.