Nicoleta Dumitrescu

Dacă ar fi să participe la o competiţie a nerealizărilor la capitolul infrastructură rutieră, România ar fi campioană! Iar dovadă în acest sens sunt drumurile patriei, cum se circulă putând spune, fără să exagereze, şoferii.
Ieri am citit o ştire conform căreia România a ratat şansa ca pe teritoriul ei să se amenajeze primul centru, din Europa, al unei celebre companii în domeniul tehnologiei computerelor. Motivul? Vicepreşedintele acesteia, care venise special, cu câţiva ani în urmă, pentru a prospecta terenul, a făcut, cu maşina, de la Bucureşti la Braşov, şapte ore, această deplasare fiind şi sfârşitul unei poveşti de succes ce s-ar fi putut scrie în România.
Şi câte alte proiecte nu s-au mai realizat tot din cauza drumurilor proaste?!
Dacă ar fi să dăm timpul în urmă, amenajarea tronsonului de autostradă Ploieşti- Comarnic ar putea fi, însă, subiectul unei…telenovele rutiere. Practic, o dată la patru ani, nu au fost partide sau candidaţi care să nu-şi pună pe lista de promisiuni realizarea acestui drum de mare viteză, considerat mai mult decât necesar. Ultima promisiune pe această temă a fost în 2012, la alegeri, şi, iată, mai este un an până la terminarea actualului mandat, iar această autostradă este tot pe hârtie. S-au făcut proiecte peste proiecte, imaginar s-a trasat prin munţi pe unde ar trebui să fie inclusiv tunelurile…Într-un final, mult zgomot pentru nimic, pentru că acest tronson este tot la stadiul de promisiune.
Ca să nu mai spunem despre faptul că pe lista foştilor miniştri de la Transporturi a mai fost trecut încă un nume, cel al lui Rus, chit că lansase, cu ceva vreme în urmă, cu destul de mult tam-tam, celebrul său Masterplan. Oricum, în ultimii ani, n-a fost politician care să nu anunţe tot soiul de tronsoane dintr-un capăt la altul al ţării, încât dacă s-ar fi făcut o verficare mai atentă a kilometrilor trecuţi pe hârtie, tronsoanele respective ar fi trecut peste graniţe.
Bine, însă, că s-a mai renunţat la vechea practică, aceea de a se tăia funda, în aplauze, după fiecare doi-trei kilometri finalizaţi, unul dintre motive fiind, probabil, acela că totul s-a dovedit a fi doar spectacol, întrucât, după o anumită perioadă de timp, fie pe acel drum nu s-a mai circulat, din anumite motive, fie, ulterior, a mai fost nevoie să se aducă eventuale îmbunătăţiri. Oricum, şi în cazul şoselelor care s-au realizat până acum, cei mai câştigaţi au fost tot băieţii deştepţi, pentru că sunt deja destule exemplele de lucrări care s-au făcut aşa cum s-au făcut, unul dintre ele fiind cel al tronsonului de autostradă dintre Bucureşti şi Ploieşti, despre care s-ar putea scrie o altă telenovelă rutieră…