Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) va aloca în acest an aproape 8 milioane de euro din fonduri europene pentru publicitatea outdoor şi pentru participarea la târgurile de turism din afara ţării, sumele bugetate de Guvern în acelaşi scop însumând 110.000 de euro. „Sumele alocate din bugetul de stat pentru promovarea turismului în 2015 se ridică la 508.000 lei. De asemenea, mai sunt alocate din fonduri europene aproximativ 4 milioane de euro pentru achiziţionarea şi planificarea serviciilor de publicitate outdoor pentru implementarea planurilor operaţionale anuale de marketing pentru brandul turistic naţional”, potrivit datelor transmise de ANT, la solicitarea MEDIAFAX. De asemenea, Autoritatea Naţională de Turism şi-a planificat să participe în acest an la 45 de manifestări expoziţionale, iar jumătate dintre acestea au avut deja loc. „În contextul în care participarea la târgurile de turism menţionate va fi finanţată, cu precădere, din fonduri europene nerambursabile, suma bugetată a fost de 18 milioane de lei fără TVA conform estimărilor noastre, o parte din aceşti bani nu vor fi cheltuiţi, suma exactă putând fi stabilită la sfârşitul lui 2015”, arată reprezentanţii ANT. În plus, instituţia intenţionează să deschidă în acest an o nouă reprezentanţă de promovare turistică la Beijing, a cărei funcţionare necesită fonduri de 50.000 de euro în 2015. În structura autorităţii funcţionează nouă reprezentanţe de promovare turistică în străinătate, în Austria, Franţa, Italia, Germania, Marea Britanie, Polonia, Rusia, Spania şi SUA.














