Reprezentanţii Guvernului se gândesc să introducă în programa şcolară un curs de pregătire pentru securitatea cibernetică. Elevii, de la vârste tot mai fragede, au acces la internet de pe diverse dispozitive. Potrivit România TV, pentru a învăţa să evite sa acceseze diferite adrese suspecte şi pentru a-şi proteja datele personale vor avea în şcoală şi un curs de pregătire cibernetică. Totul este până acum în fază de proiect.

Directorul Centrului Cyberint din cadrul Serviciului Roman de Informatii, Florin Cosmoiu, a declarat ca subiectul a fost discutat in Consiliul Suprem de Aparare a Tarii si ca au fost dezbateri inclusiv la nivelul comisiilor de specialitate ale Parlamentului.

Potrivit Hotnews.ro, directorul Centrului Cyberint din cadrul SRI a precizat ca discutiile s-au referit la introducerea pregatirii pentru securitate cibernetica cel mai probabil de la nivel gimnazial, pornind de la situatia care arata ca multi copii au telefoane mobile, conectate la internet. Elevii ar trebui sa invete cum sa evite accesarea unor adrese de internet suspecte si sa nu divulge date personale, precum si sa isi protejeze comunicarea online, de la mail la retele sociale, potrivit agentiei de presa citate.

Programele şcolare pentru disciplinele opţionale „Joc şi mişcare”, „Educaţie pentru prevenirea riscului rutier”, „Educaţie pentru dezvoltare” şi „Educaţie pentru drepturile de proprietate intelectuală” au fost aprobate, luna trecută, prin Ordin de Ministru, publicat, miercuri, în Monitorul Oficial.

Disciplina „Joc şi mişcare” de la clasele I şi a II-a este gândită pentru a influenţa pozitiv dezvoltarea cognitivă şi socio-afectivă a copilului. „Jocul de mişcare favorizează manifestarea relaţiilor sociale (de cooperare, de întrecere), presupunând armonizarea intereselor individuale şi a eforturilor personale cu cele ale grupului; favorizează încadrarea în colectiv, asumarea de responsabilităţi, manifestarea atitudinii critice şi autocritice, a iniţiativei şi le permite copiilor să înveţe ce înseamnă toleranţa, acceptarea celuilalt, luarea unei decizii şi asumarea consecinţelor acesteia”, se arată în programă.

Disciplina opţională „Educaţie pentru prevenirea riscului rutier” este dedicată elevilor din clasele I – IV şi poate fi studiată unul sau doi ani şcolari. În cadrul acestui opţional, elevii învaţă, printre altele, să recunoască poliţiştii rutieri, locurile de joacă sigure, locurilor destinate plimbării cu bicicleta, învaţă regulile minimale de circulaţie în siguranţă şi regulile de transport în comun.

„Educaţie pentru dezvoltare” este un opţional care se predă la liceu şi care promovează valorile de justiţie socială, solidaritate, responsabilitate socială şi faţă de mediu, cooperare pentru dezvoltare, atitudine pozitivă faţă de diversitate sau relaţionarea pozitivă cu ceilalţi.

„Educaţie pentru drepturile de proprietate intelectuală” este tot un opţional de liceu, programa fiind gândită astfel încât elevii să înveţe despre problematica drepturilor de proprietate intelectuală.