MADR vrea să înfiinţeze o agenţie de promovare a produselor autohtone

Daniel Constantin, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), a declarat că instituţia lucrează, în prezent, la înfiinţarea unei agenţii pentru promovarea produselor româneşti pe piaţa externă, printr-un parteneriat public-privat. „Deja lucrăm la realizarea unui parteneriat public-privat prin care să înfiinţăm o agenţie pentru promovarea produselor româneşti în alte ţări. Un parteneriat public-privat în care să avem agenţi economici, angajaţi ai ministerului, ai agenţiei, plătiţi din fonduri publice şi private pentru a promova produsele româneşti. Pentru prima dată să fie plătiţi, dincolo de bugetul de stat, şi din ceea ce se încasează pe produsele respective”, a precizat ministrul Constantin.

România, în topul statelor cu inflaţie ridicată

Potrivit datelor Oficiului European de Statistică (Eurosat), ţara noastră se numără printre statele UE care în luna martie a.c. au cunoscut cele mai ridicate rate ale inflaţiei. Potrivit sursei amintite, în cea de-a treia lună a anului, rata inflaţiei în Uniunea Europeană a fost de minus 0,1% , iar ţările cu cea mai mare rată anuală a inflaţiei au fost Austria (0,9%), România (0,8%) şi Suedia (0,7%).
Comparativ cu luna februarie a anului curent, inflaţia a crescut în 22 state membre din UE – printre care se numără şi România.
Şi Institutul Naţional de Statistică (INS) confirmă datele de mai sus, inflaţia fiind, potrivit acestei instituţii, de 0,7% în luna martie, în creştere comparativ cu luna februarie.

IMM – grad de neperformanţă mai ridicat decât întreprinderile mari

Relaţiile cu băncile şi birocraţia reprezintă unele dintre piedicile majore în dezvoltarea Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (IMM) din ţara noastră, se menţionează într-un studiu al Consiliului Concurenţei. Astfel, potrivit unui raport al acestei instituţii, “finanţarea IMM este îngreunată şi de faptul că acestea sunt clienţi care au un grad de neperformanţă mare. Datele băncii centrale arată că IMM au un grad de neperformanţă de patru ori mai mare decât întreprinderile mari şi cred că acesta este un factor important în relaţia cu băncile, al doilea important impediment în accesarea finanţării fiind birocraţia”.